یکی از مسائلی که توی ایران به شدت دیده میشه آشنایی بسیار سطحی با زبان HTML هست , اکثرا به علت استفاده از نرم افزار های طراحی مثل Dreamweaver و FrontPage در استفاده از تگ های HTML و همچنین اصول طراحی در سطح پائینی به سر میبرند .
عدم آشنایی با تگ های متنی و ... همچنین باعث شده تا بسیاری از متن ها در فارسی گم بشه و سایتها معمولا از لحاظ ارزش محتوایی برای موتورهای جستجو در سطح پائینی باشند .
یکی از این تگ ها , دو تگ abbr و acronym هست , که تا کنون برای فارسی استفاده نشده و یا حتی در متن های انگلیسی هم به ندرت استفاده میشه .
این تگ ها زمانی استفاده میشه که به طور مثال شما HTML را وارد میکنید , HTML مخفف کلمات HyperText Markup Language هست , یا یک مثال دیگه به فارسی مثلا در فارسی خیلی زیاد کلمه ی ناجا استفاده میشه که ناجا مخفف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هست , ولی زمانی که صفحه ای شامل کلمه ی ناجا باشه هیچگاه موتور جستجو کلمه ی نیروی انتظامی را پیدا نمی کنه , استفاده از تگ های abbr و acronym باعث میشه تا هم کاربران از مخفف یک کلمه آگاه بشن و هم اینکه موتورهای جستجو معادل اون کلمه را پیدا کنند .
دو مثال:
<abbr title="World Wide Web" lang="en">WWW</abbr>
<abbr title="نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران" lang="fa">ناجا</abbr>
خروجی:
WWWناجاهمون طور که در تگهای بالا می بینید تگ شامل Lang که می بایست زبان انتخاب گردد که می توانید از
لیست ISO 639 که متعلق به زبانها در وب می باشد انتخاب کنید و هم چنین title که می بایست کلمه اصلی و یا معادل آن به زبان مورد نظر وارد شود .
این دو تگ برای موتورهای جستجو , آگاهی کاربر از کلمه ی اصلی و سیستم های ترجمه مثل Google Translator و یا معرفی کلمه به سایر زبانها کاربر داشته باشه , مثل شما اسمتون را جایی به فارسی نوشتید , می خواهید معادل اون به انگلیسی هم باشه که می تونید از این تگ های استفاده کنید .
تفاوت این دوتگ هم در اینه که تگ abbr در مرورگر Internet Explorer پشتیبانی نمیشه , البته دلیل اصلی دیگه برای استفاده برای نوع کلمات مختلف که تگ abbr برای کلماتی که چند حرف اول مورد استفاده قرار میگیرد و تگ acronym برای کلمات مخفف مورد استفاده است .