زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

ORM چیست؟

ORM یا Object Relational Mapping یک تکنیک برنامه نویسی برای تبدیل ارتباطات در Database به مفاهیم Object Oriented در برنامه نویسی است. در واقع می‌توان گفت که ORM کلا‌س ها را به Table ها map می‌کند.
ORM برای این کار ( map کردن ،) یک Framework تهیه می‌کند. و توصیه می کند که کاربردها هنگام پیاده سازی از یک Framework استفاده نمایند. وقتی که شما می‌خواهید به Database دسترسی پیدا کنید، یا اطلاعاتی را ذخیره کنید، این کارها را مستقیما بر‌ روی اشیاء ( Object تان ) انجام می‌دهید. در واقع ORM با کپسوله کردن مراحل دسترسی به Database ، دشواری‌های کار با پایگاه داده را از دید کاربران و برنامه‌نویسان پنهان می‌کند.

ORM

معرفی ORM

مزیت بکارگیری ORM مدیریت ساده data در Object Oriented Programming توسط ORM است. و اینکه اگر قرار به عوض شدن پایگاه داده باشد، این تبدیل تنها با عوض کردن یک بخش از Framework که وظیفه برقراری ارتباط با Database را بر عهده دارد ( در برخی از برنامه‌های موجود با تغییر خصوصیت نام پایگاه داده ) صورت می‌پذیرد.
از مشکلاتی که ORM می‌تواند بوجود آورد میتوان به این مورد اشاره کرد که به خاطر فضای زیادی که اشغال می‌کند ، باعث پایین آمدن Performance در سیستم می‌شود. ولی به خاطر مزایایی که دارد (که بخصوص در پروژه‌های بزرگ حس می‌شود) استفاده از آن توصیه می‌شود.
منابعی که در تهیه این مطلب از آنها استفاده شده است:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد