زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

چه چیز هایی باعث معلق شدن اکانت توییترتان می شود ؟

چند روز پیش اکانت دوست خوبمان ویدا توی توییتر ساسپند شد. ( اگر نمی‌دانید توییتر چیست حتما اینجا را بخوانید ) حتما اطلاع دارید اگر اکانتی ساسپند بشود دسترسی به آن غیرممکن می‌شود و حساب ویدا هم بر همین اساس با همه توییت‌ها و خاطراتی که در آن بود از دست رفت.
اما قضیه اینجاست که دقیقا معلوم نیست این موج جدید ساسپند کردن اکانت‌های توییتر بر چه اساسی کار می‌کند. برای همین است که وقتی ویدا پستی می‌نویسد با عنوان توییتر دقت کن!!! عملا دو دلیل را مطرح می‌کند که هر دو واقعا دلیل ساسپند شدن اکانتش نیست!
بعد از گشتن در اینترنت بالاخره توانستم به اطلاعاتی برسم که اگر اکانت شما هم جزئی از شرایط آن را داشته باشد باید آماده از بین رفتن اکانت‌ توییترتان باشید!

توصیه بسیار مهم: با دقت لیست زیر را بخوانید و با اکانت خودتان بررسی کنید. اکانت توییتر دنیای از خاطرات است که به هیچ عنوان قابل بازیابی نیست!

بی‌محابا فالو نکنید
بعضی از افراد با فالو کردن بسیار زیاد می‌خواهند توجه‌ها را به خودشان جلب کنند. برای همین برنامه‌هایی هست که به شما اجازه می‌دهد در روز حتی هزار نفر را فالو کنید! این کار به شدت غلط است و حتی من توصیه می‌کنم از سایت‌هایی که به طور خودکار افرادی را برای شما فالو می‌کنند ( فکر می‌کنم شما با آنها تناسب دارید ) را هم تحریم کنید.
طبیعی است برخلاف نظر ویدا این که تعداد فالورهایتان از کسانی که شما فالو کردید بیشتر باشد اصلا اهمیت ندارد. وگرنه کسانی چون باراک اوباما یا تقریبا همه افراد پرمشترک توییتر باید با اکانت‌هایشان خداحافظی می‌کردند ( مرتبط: بریتنی اسپرز بر اوج محبوبیت توییتری یا زمانی برای جولان دادن سوپراستارها )
دقت کنید آن‌فالو کردن ناگهانی تعداد زیادی از کسانی که فالو کردید هم می‌تواند باعث ساسپند شدن حساب‌تان بشود ( دلیلش پیچیده است کمی، ولی اگر مایل باشید توضیح می‌دهم )

دزدی بد است حتی دزدی احوالات دیگران
بعضی افراد هستند که در توییترشان لینکهای خوبی معرفی می‌کنند. بعد بعضی افراد هستند که همان اطلاعات را به عنوان توییت خودشان و به صورت خودکار به روز می‌کنند. توییتر می‌گوید شما چه کار می‌کنید و نه اینکه دیگران چه کار می‌کنند و اگر شما بخواهد کارهای دیگران را به جای خودتان توییت کنید آن وقت دچار دردسر می‌شوید.

سو‌ء استفاده از قابلیت رپلای
این باعث تعلیق حساب شما نمی‌شود اما می‌تواند اذیتتان کند و باعث رفتن‌تان به لیست سیاه توییتر بشود. این روش خوبی است برای کسانی که به صورت از قابلیت رپلای برای فرستادن هرزتوییت‌هایشان استفاده می‌کنند. رپلای الکی نزنید لطفا!

کاربر متخلف
اگر تعداد بسیار زیادی از افراد کسی را بلاک کنند یا آن را به عنوان اسپمر معرفی کنند آن وقت حساب آن شخص معلق می‌شود. قانونی طبیعی که اگر خوب از آن صیانت نشود باعث شیطنت‌ها و یا اتفاقات خطرناکی می‌شود.

تکراری توییت کردن یا بدتر از آن تکراری لینک دادن
تعدادی از دوستان را دیدم که بین هر چند توییت‌شان یا کلا به صورت متوالی به وبلاگ‌شان لینک می‌دهند ( فقط به صفحه اول  و نه مانند راه‌حل‌هایی که اینجا گفتیم )  بعضی هم هستند که ممکن است یک توییت را ( مثلا در حمایت از کاندیدای موردعلاقه‌شان ) تکرار کنند. توییتر جای تکرار مکررات نیست. به سمت تعلیق شدن نروید.

چندین حساب داشتن
شما می‌توانید چندین حساب داشته باشید اما این که در یک زمان کوتاه چندین حساب ایجاد کنید یعنی این که رسما می‌خواهید همه اکانت‌هایتان از بین برود. به شدت مراقب باشید تا اگر می‌خواهید دو اکانت داشته باشید اولی را ایجاد و یک مدت فعالیت کنید و بعد به ایجاد اکانت روی بیاورید.

اکانت مورد معامله در دسترس نمی‌باشد
بعضی سرویس‌ها هستند که روی اکانت شما قیمت می‌گذارند ( مانند توییتر ولیو ) حدس می‌زدم نمی‌دانستید توییتر ابدا به شما اجازه فروش اکانت‌تان را نمی‌دهد و اگر اکانتی به فروش برسد پاک خواهد شد. فکر کنم این خبر بدی برای دوستانی باشد که از داشتن اکانت‌های چندصددلاری خوشحال شدند :)

سه مورد بسیار خطرناک که “قطعا” باعث پاک شدن اکانت شما خواهد شد:
به سایت‌های خطرناک لینک ندهید وگرنه نابودتان می‌کنیم
اگر این کار را بکنید از همین الان بدانید اکانت شما به سرعت خاموش خواهد شد و هیچ رحم و شفقتی متاسفانه به یاری شما نخواهد آمد. اگر از فایرفاکس استفاده کنید به شما اخطاری مبنی بر اینکه دارید یک سایت خطرناک را مشاهده می‌کنید داده می‌شود.

احترام‌تان را حفظ کنید و اسپم نفرستید
فرستادن اسپم عملی بسیار زشت است که در هر سرویس مرتکب آن شوید با شما برخورد خشنی می‌شود. توییتر بحث مفصلی در این باره دارد که در صورت تخطی از قوانین آن اکانت شما شدیدا ساسپند می‌شود.
نکته مهم این که به نظر می‌رسد سرویس‌هایی مانند فرندفید هم به خاطر حجم بالای لینک شدن در توییتر اسپم شناخته می‌شوند. برای همین توصیه می‌شود تیک فرستادن خودکار مطالب از فرندفید به توییتر را از طریق بخش تنظیمات فرندفیدتان بردارید.

پورنوگرافی نکنید
واقعا شما از توییتر برای این کار استفاده می‌کنید؟ این کار تخطی از بندهای زیادی از قوانین توییتر است و توییتر باید به خاطر این‌که قوانین کشوری را زیر پا نگذارد حساب شما را ببندد. بروید پی کارتان!

یادتان باشد توییتر قوانین پیچیده‌ای دارد
یادتان باشد توییتر قوانین پیچیده و زیادی دارد که با آن‌ها می‌تواند اکانت شما را با استفاده از آن‌ها ساسپند کند ولی خوشبختانه زیاد هم سخت‌گیری نمی‌کند. نمونه‌ای از آنها می‌تواند این باشد که اگر توییت دیگران را دوباره منتشر کنید ولی ارجاع ندهید اکانت شما مسدود می‌شود ( برای راه حل از ری‌توییت استفاده کنید ).

یا اگر در یک موضوع خاص محبوب توییت بی‌ربط کنید یا زیاد از علامت # استفاده کنید آن وقت در معرض خطر هستید.

منبع :1fathi



دنبال کردن اکانت من را هم یادتان نرود ( هومن در توییتر )


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد