زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

آینده اینترنت در دستان گوگل

سال ها پیش وقتی کسی از موتور جوستجو و ایمیل حرف می زد و یا قصد انجام مکالمه رو با کسی داشت همه انگشت هایشان به سوی یاهو اشاره می رفت و از یاهو به عنوان غول اینترنت یاد می کردند. به راستی که درست بود اگه کمی واقع بینانه و بدون جانب داری  بخواهیم نگاه کنیم یاهو بسیار مبدع بود .همه ما آن روزگاری که همه مشغول چت کردن بودند و تب چت بسیار بالا بود رو بیاد داریم که از ۱۱ ۱۲ سال پیش توی ایران جا افتاد و به سرعت همه گیر شد و یا همگی ما قطعا اولین ایمیلمان مربوط به یاهو است و یا حد اقل یک اکانت در آن را داریم و یا موقعی که می خواستیم جوستجو بکنیم بدون شک یکی از گزینه هایمان برای رسیدن به هدفمان یاهو بود.و یا یاهو ۳۶۰ که طرفداران ملیونی پیدا کرد با این که قبل از اون اورکات هم در همین زمینه فعال شده بود . اما سوال اینجاست آیا الان هم همینطور است تنها گزینه ما در اینترنت یاهو می باشد؟

با کمی اندیشه و در حد ۱ ثانیه سکوت به جواب می رسیم . نه. امروز یاهو دیگر غول جهان اینترنتی نیست که هیچ بلکه به نظر من در آستانه ور شکستگی قرار دارد. ور شکستگی که علتش ظهور ابر سیستم هایی مثل گوگل . فیس بوک یا ( صفحات اجتماعی ) . توییتر یا به طور کلی ( میکرو بلاگینگ ها ) و تا حدودی پیشرفت ماکروسافت بود.

روزی که موتور جوستجو گری به اسم گوگل  توسط دو جوان ۲۰ ساله تاسیس شد کسی فکر نمی کرد روزی به یکی از قطب های اینترنتی تبدیل بشه . ارائه اکثر خدمات توسط این سایت و یا خریداری سایت هایی که صاحب ابتکار بودن گوگل را روز به روز گسترده تر کرد تا جایی که امروزه در هر عر صه ای به صورت حرفه ای حضور دارد.

به نظر می رسد خرید سایت های ارزان و کار راه انداز توسط گوگل از سوی یاهو یک پروسه بی ارزش قلمداد می شد و از همین رو یاهو با کمال آرامش یه فعالیت خود و بدون انجام هیچ خلاقیت و فعالیت جدیدی ادامه می داد.در همین موقع  بود که کم کم گوگل در زمینه جوستجو بین عموم مردم جا افتاد و همه گیر شد. گوگل پله های ترقی را یه سرعت هر چه تمام تر بالا رفت و به غولی تبدیل شد که حال با کنار گذاشتن یاهو به عنوان یک رغیب به فکر مبارزه با ماکروسافت است و به همین جهت سیستم عامل اندروید برای گوشی موبایل و تولید سیستم عامل چروم برای کامپیوتر ها این زنگ خطر را برای ماکروسافت روشن کرد که اکنون گوگل به دنبال رغیبی جدید است . در کنار این ظهور پدیده به نام وب ۲ و در نتیجه آن شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و میکرو بلاگینگ ها حکم ضربه های آخر را برای یاهو ایفا کرد.

ظهور رکود اقتصادی کافی بود که از پا افتادن یاهو را برای همگان قابل انتظار کنه.البته در همین زمان یاهو فعالیت خود را زیاد تر کرد و با تغییر شکل ظاهری و افزودن یک سری از امکانات خود را به لیست رقابت کنندگان اضافه کند اما همچنان جایگاه خود را محکم نداند.

ظهور جوستجو گر هایی با قابلیت فهم منظور شما از کلمات وارده خبر ناگوار دیگری برای یاهو بود.

البته ممکن است شما از طرفداران یاهو باشید و این مطالب رو اشتباه و یا به دور از ذهن بدونید اما همه اینها بیان اتفاقات اخیر جهان اینترنت بود و به عقیده من اگر یاهو خودش را هم از خطر  خط خوردن از لیست مدعیان نجات دهد هیچ بعید نیست که توسط یک شرکت بزرگ با توجه به شرایط اقتصادی خریداری شود . چیزی که واضح و مشخص است به نظر من قرار گرفتن اینترنت در دستان گوگل می باشد.

البته لازم به ذکر که این مطالب بیان نظر شخص بنده است و اتفاقات چند سال اخیر از دید من است و قصد تشویق و با تخریب هیچ یک از این سایت ها را ندارم و نخواهم داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد