زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

Comet چیست؟

کامیت یک تکنولوژی تحت وب است که در آن وب سرور ، اطلاعات را به صورت نا متقارن به سمت کلاینت ( معمولاّ مرورگر وب ) می فرستد بدون آنکه کلاینت صریحاً درخواستی کرده باشد.کامیت به شما این امکان را می دهد که بر اساس رخداد ها عمل کنید ، به صورت زنده با مرورگر تراکنش داشته باشید که در حالت های دیگر ( سایر معماری ها ) امکان پذیر نیست.

Comet



واژه کامیت از سال 2006 مطرح شد ولی از سال ها قبل تحت نام های Server push, HTTP push, HTTP Streaming, Pushlets, Reverse Ajax و…. به کار می رفته است.اپلیکیشن های کامیت ارتباط های طولانی مدت HTTP بین وب سرور و کلاینت دارند (Long-Lived) که به سرور اجازه میدهد با وقفه به درخواست ها پاسخ دهد ، و هر موقع اطلاعات جدیدی بوجود آمد آن ها را به سمت کلاینت Push کنند.این متغایر با تعریفی که از ابتدا در مورد وب شده است می باشد که در آن مرورگر صفحه ی کامل وبی را در قبال فرستادن درخواست می گیرد.همچنین با مدلی که از آژاکس نیز ارائه شده است هم متغایر است که در آن مرور گر با درخواست خود قطعه ای از اطلاعات را برای بروز رسانی صفحه ی کنونی به کار می برد.اثری که کامیت می گذارد بسیار شبیه اپلیکیشن هایی است که به طور سنتی از آژاکس به همراه Polling برای چک کردن وجود اطاعات جدید و بروز رسانی صفحه استفاده میکنند.

ولی عملکرد بسیار بهینه شده و تاخیر و Server load بسیار کم شده است.اپلیکیشن های وب همیشه به خاطر وجود محدودیت های دسترسی به منابع محلی و شبکه ای و همچنین محدودیت هایی که برنامه های درون مرورگری نسبت به اپلیکیشن های دسکتاپ کم توانا تر و کم انعطاف پذیر تر بودند،با پیشرفت مرورگر ها بسیاری از این محدودیت ها برداشته شد و همین باعث بوجود آمدن اپلیکیش های توانای اینترنت شد.(Rich Internet Applications ) و اپلیکیشن های وب به اپلیکیشن های دسکتاپ شبیه تر و شبیه تر شدند.

یکی از این مشکلات آن بود که هر قطعه ای از اطلاعات که از سمت سرور به سمت کاربر می رفت باید از طرف کاربر صراحتاّ درخواست می شد. که این مشکل با بوجود آمدن کامیت برداشته شد.کامیت به سرور اجازه می داد به صورت زنده به رخ داد ها پاسخ دهد مانند به روز شدن منابع اطلاعات یا تغییر در آن ( شما شاهد تغییر آنی آن خواهید بود ) یا فرستادن پیغامی از طرف کاربر.کامیت بهترین راه حل برای حل این محدودیت می باشد.
فرض کنید شما نشستید و آخرین تغییرات قیمت طلا را مشاهده می کنید برای اینکه قیمت جدید را ببینید احتیاجی نیست از جاوا ، فلش یا … استفاده کنید. شما با کامیت فقط احتیاج به یک مرورگر دارید.به محض تغییر در سرور در مرورگر شما اطلاعات بروز می شوند بدون اینکه از شما درخواستی برای بروز شدن فرستاده شده باشد.


منبع : pcpedia.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد