زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

لینکستان (مرداد)

لینکهای ماه فروردین :

۱)  www.irlearn.com

 

۲)  www.cbox.ws

 

۳)  www.persianstat.com

 

۵)   www.zip2.tk

 

۶)   www.zip2.co.sr

 

۷)www.falgir.blogsky.com

                 

Recycle Bin

 آموزش تنظیمات Recycle Bin
Recycle Bin قسمتی از ویندوز است که مسئولیت نگهداری فایلهای حذف شده از سیستم بصورت محلی را عهده دار است و دارای یک پنجره جهت تغییر و کنترل تنظیمات و نحوه عملکرد است که در اینجا به آن اشاره میشود:

هنگامیکه قصد حذف کردن یک فایل و یا پوشه را دارید یک جعبه محاوره ای جهت تایید حذف ظاهرمیشود که شما میتوانید با طی مراحل زیر از ظاهر شدن این پیغام جلوگیری کنید:
1 - بر روی Recycle Bin کلیک راست نمایید و Properties را انتخاب کنید
2- در پایین برگه Global گزینه Display Delete Confirmation Dialog وجود دارد که بصورت پیشفرض در حالت انتخاب قرار دارد و باید آن را از حالت انتخاب خارج کنید
Recycle Bin بطور پیشفرض یک تنظیم یکسان برای کلیه درایوها اعمال میکند که شامل درصد استفاده حجم یک درایو برای اطلاعات حذف شده میباشد. شما میتوانید با انتخاب گزینه Configure Drives independently تنظیمات هر درایو را به دلخواه تغییر دهید. بعنوان مثال شاید محتویات یکی از درایوهای شما فقط شامل چرک نویسها و فایلهای موقتی و یا اطلاعاتی باشد که اهمیتی ندارند و نیازی نیست بعد از حذف به Recycle Bin منتقل شوند تا حجم درایو را اشغال کنند. در این صورت به برگه درایو مورد نظر رفته و گزینه Do Not Move Files to Recycle Bin را فعال کنید. همچنین این امکان وجود دارد حجم مورد استفاده Recycle Bin را تغییر دهید.
نکته ای که یادآوری آن ضروری است این است که متاسفانه چنانچه اطلاعات از یک منبع به اشتراک گذاشته شده در شبکه توسط یک از کاربرها حذف گردد به Recycle Bin منتقل نمیشود و ویندوز 2000 نیز راه حلی برای این مشکل ارائه نداده هر چند میتوان از برنامه های شرکتهای ثالث برای بازیابی اطلاعات استفاده کرد. این مشکل در ویندوز دات نت رفع شده است.

                                                                                                                                                                      

HyperTerminal

ارسال فایلها بدون استفاده از اینترنت

HyperTerminal  برنامه ای است که توسط آن می توانید با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نیاز به اینترنت) فایلهایی را از هر نوع به دوستانتان ارسال و یا از آنها فایلهایی را دریافت نمایید.

شاید شما هم مانند من از ارسال فایلها توسط ابزار ذخیره سازی (مانند CD، دیسک و...) خسته شده اید در این قسمت قصد داریم به بررسی یکی از قابلیتهای جذاب و کمتر شناخته شده ویندوز که توانایی بالایی در ارسال و دریافت فایلهای مختلف به نام Hyper Terminal بپردازیم.
HyperTerminal چیست؟

HyperTerminal برنامه ای است که توسط آن می توانید با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نیازبه اینترنت) فایلهایی را از هر نوع به دوستانتان ارسال و یا از آنها فایلهایی را دریافت نمایید. در صورت کار با این برنامه در بسیاری از موارد شما دیگر نیازی به استفاده از اینترنت نخواهید داشت، بنابراین قادرید در هزینه های اتصال به اینترنت تا حد زیادی صرفه جویی کنید.

برنامه Hyper Terminal به صورتی کاملاً ساده و آسان طراحی گردیده به صورتی که شما با چند بار کار کردن با آن می توانید با نحوه کار کاملاً آشنا گردید.

نکته: برای استفاده از HyperTerminal شما به امکانات خاص نیاز ندارید فقط کافی است که کامپیوتر شما و فردگیرنده به یک مودم مجهز باشد تا شما از طریق خط تلفن فایل مورد نظرتان را ارسال و یا دریافت نمایید.

نحوه استفاده از Hyper Terminal

برای فعال نمودن HyperTerminal در ویندوز xp به روی کلید Start کلیک نموده و از منوی کشویی ظاهر شده به ترتیب Accessories < All programs < Hyper Terminal< Communications را انتخاب کنید تا پنجره Connection Description در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.

در کادر فوق یک نام را برای اتصال وارد کرده و از قسمت Icon یک آیکون را به دلخواه انتخاب نموده و بر روی کلید OK کلیک کنید.

در پنجره Connect To از منوی کشویی Country / region کشور محل سکونت خود (که در اینجا IRAN را باید انتخاب نمایید مگر اینکه خارج از ایران زندگی می کنید)، AreaCode کد کشور، phonenumber شماره تلفن تماس و از منوی ConnectUsing ابزار مورد استفاده (که در این جا مودم می باشد) را انتخاب کرده و برروی کلید OK کلیک نمایید.
نکته: در قسمت phone number شما باید شماره تلفن شخصی که می خواهید برای او فایل مورد نظرتان را ارسال کنید را وارد نمایید.

در پنجره Connect شما کافی است بر روی کلید Dial کلیک کنید تا شماره گیری انجام گیرد. در این مرحله در صورتی که می خواهید تغییری در شماره تلفن تماس و یا محل سکونت خود دهید کافی است برروی کلیدهای Modify یا Dialing properties کلیک کرده و در کادرهای محاوره ای ظاهر شده تغییرات مورد نظر را اعمال نمایید. بعد از چند لحظه شماره گیری توسط مودم انجام می شود.

تنظیماتی که فرد گیرنده باید انجام دهد

برای دریافت یک فایل از طریق HyperTerminal فقط کافی است در پنجره اصلی برنامه از منوی Call گزینه Wait For a Call را انتخاب نمایید. بعد از چند لحظه شما می توانید فایلهای ارسالی را دریافت کنید.

ارسال فایلها

بعد از اینکه در پنجره Connect تنظیمات مربوطه را انجام دادید و توسط شماره گیری به شماره مربوطه متصل شدید. برای مشخص کردن فایلهای ارسالی از منوی Transfer گزینه Send File را انتخاب کنید تا کادر محاوره ای Send File در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.
در کادر محاوره ای ظاهر شده برای انتخاب فایل مورد نظرتان بر روی کلید Browse کلیک کنید تا کادر محاوره ای Select File to Send در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.

در کادر محاوره ای فوق شما کافی است فایل مورد نظرتان را انتخاب نموده و بر روی کلید Open کلیک نمایید و در کادر محاوره ای Send file بر روی کلید Send کلیک کنید تا عمل ارسال انجام پذیرد.
ارسال پیغام به صورت متن

بعد از اینکه به شماره مورد نظرتان متصل شدید در پنجره اصلی برنامه Hyper Terminal شما به صورت مستقیم می توانید متن مورد نظرتان را تایپ نمایید. متن تایپی در این قسمت برای دوست شما که به کامپیوتر او توسط برنامه Hyper Terminal متصل شدید نیز قابل مشاهده می باشد.

مشخص کردن محلی برای ذخیره سازی فایلهای دریافتی

شما به سادگی می توانید محلی را برای ذخیره سازی فایلهای دریافتی از طریق برنامه را به صورت پیش فرض تعریف نمایید. برای این منظور از منوی Transfer گزینه Receive File را انتخاب نمایید تا کادر محاوره ای مربوطه در روی صفحه نمایش ظاهر گردد. در کار محاوره ای فوق شما با کلیک نمودن کلید Browse می توانید محلی را برای ذخیره سازی فایل دریافتی تعیین نمایید.

ذخیره سازی اتصال

بعد از برقراری ارتباط از طریق برنامه Hyper Terminal، شما می توانید اتصال فوق را برای استفاده مجدد ذخیره نمایید. برای این منظور از منوی کشویی File گزینه Save را انتخاب کنید. با این کار اتصال شما با اسمی که شما برای آن مشخص نموده اید ذخیره می گردد، برای برقراری اتصال برای دفعات آتی، در زیر منوی Accessories < All Programs < Start HyperTerminal Communications کافی است به روی نام اتصال فقط کلیک کنید.

قطع نمودن اتصال

بعد از اینکه فایل های موردنظرتان را برای دوستانتان ارسال کردید و یا از آنها دریافت کردید، برای قطع نمودن اتصال به روی گزینه Disconnect کلیک نمایید تا اتصال شما قطع گردد.

نوار ابزار برنامه Hyper Terminal

در نوار ابزار برنامه HyperTerminal مجموعه دستورات پراستفاده به صورت آیکونهایی در دسترس شما قرار گرفته است. در صورتی که نوار ابزار برنامه در زیر نوار منوها وجود نداشت از زیر منوی View گزینه ToolBar را انتخاب کنید.

                                                                                                                                                                   

(چت)Cbox

 

طبق خواسته یکی از عزیزان که در این وبلاگ نظر گذاشته بودند Cbox یکی از ابزارهای چت کردن در وبلاگ ها به شمار می آید که البته سایت های زیادی هستند که این خدمات را در اختیار عموم می گذارند Cbox یا به طور کل چت های نوشتاری به صورت فرمان های جاوا هستند که شما با عضویت در این نوع سایت ها این خدمات را می توانید در اختیار بگیرید برای دریافت این کدها و عضویت درCbox  باید به آدرس زیر بروید :

                                                                                               www.cbox.ws

 

شما می توانید  این دستور را بعد از عضویت بگیرید که البته باید فرمان آن را Copy و در جایی که می خواهید باشد در قسمت ویرایش وبلاگ آن را Past کنید.

 

                                                                                                                  

   

فرمان های (DOS ( Command Prompt

 

ابتدا وارد ( Command Prompt) می شوید و فرمان های زیر را اجرا میکنید  :

:date                               نشان دادن روز              

:time                               نشان دادن  زمان          

:dir                                وارد شدن به شاخه      

:exit                                 خارج شدن                

                    :rd                                  حذف کردن                

:md                                  اضافه کردن               

:cd                              خارج شدن از شاخه       

                                  cls                                پاک کردن صفحه          

XP

 

 

 

کلید   Left Alt + Left Shift + Num Luck     را با هم بگیرید و بعد از آن کادری ظاهر میشود و کلید Ok را بزنید

تا بتوان ماوس را با کیبورد کنترل کرد برای فعال کردن آن  Num Luck  را باید بزنید .

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                                                                                                                                                                            

۴ فرمان کلیدی در Microsoft Office Word  :        برای این کار باید از کلیدهای جهت دار یا Arrow Key ها استفاده کرد البته با کلید Ctrl  :

۱) مکان نما را به ابتدای کلمه  بعدی می برد :                                         CTRL + RIGHT ARROW

۲) مکان نما را به ابتدای کلمه ای که بر رویش قرار دارد می برد :                   CTRL + LEFT  ARROW

۳) مکان نما را به پاراگراف جاری می برد :                                                    CTRL + UP  ARROW 

۴) مکان نما  را به پاراگراف بعدی می برد :                                              CTRL + DOWN  ARROW

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

من می خواهم در بخش آموزش ویندوز xp  چیزهایی که تعجب آور هست در این ویندوز را  به شما آموزش بدهم و نمیخوام  win xp  را به طور کامل برای شما بگوییم چون همه با این ویندوز آشنایی دارید.

 

 

کیبورد مجازی:

Start / All programs / Accessories / Accessibility / On-Screen Keyboard

 

ذره بین :

Start / All programs / Accessories / Accessibility / Magnifier


فیلم سازی :
 
Start / All programs / Accessories / Windows Movie Maker


یک کلیک :

وارد  My computer میشوید و از منوی Tools > Folder Options   را انتخاب میکنید و در قسمت General پایین صفحه  Single-Click  را تیک بزنید تا همه چیز با یک بار کلیک باز شود

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                                                        دایره المعارف آزاد        www.en.wikipedia.org 

                                                                                           کارت تبریک             www.e-greetingz.com   

                                                                                       تجارت الکترونیک             www.iranegold.com

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                                     ID: computer_blog             E-mail : computer_blog@yahoo.com