زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

سیستم عامل Vienna

شرکت مایکروسافت در نظر دارد تا نگارش بعدی از سیستم عامل خود را در سال 2009 میلادی با نام Vienna منتشر سازد.
هنوز بسته های ویندوز ویستا در قفسه های محصولات جدید فروشگاه ها قرار دارند که کمپانی مایکروسافت خبر از نسخه بعدی از سیستم عامل خود می دهد. هنوز هیچ خبری مبنی بر امکانات این نسخه و دیگر جزئیات آن منتشر نشده است. شرکت مایکروسافت ویندوز ویستا را در حدود 5 سال بعد از انتشار ویندوز XP به بازار ارائه کرد و در طرح خود برنامه ریزی کرده است که نسخه بعدی از سیستم عامل خود با نام Vienna را در سال 2009 میلادی منتشر سازد.
بنابراین ویندوز Vienna تنها دو سال بعد از ویستا منتشر خواهد شد و در واقع مایکروسافت قصد دارد تا تاخیر انتشار ویستا را با منتشر کردن سریعتر Vienna جبران نماید.
مایکروسافت می گوید:" ما قصد داریم قطعه های تکمیل شده فناوری های گوناگون را مخلوط کنیم و احتمال می دهیم که فناوری جدیدی را معرفی کنیم. هنوز نمی دانیم بزرگترین تفاوت Vienna با Vista چه خواهد بود! شاید یک رابط کاربری جدیدتر! هنوز خیلی زود است تا در مورد ابزارهای آن صحبت کنیم ولی در ماه های آینده در این مورد بیشتر خواهید شنید."

باریک ترین تلفن همراه جهان معرفی شد

یک شرکت تولید کننده تجهیزات الکترونیکی در کره جنوبی از ساخت باریک ترین تلفن همراه جهان خبر داد.

شرکت سامسونگ که از جمله شرکت کنندگان در بزرگترین نمایشگاه تلفن همراه جهان در بارسلونای اسپانیا است، شش مدل جدید از تلفن های همراه ساخت خود را برای نخستین بار عرضه کرده است که در میان آنها باریک ترین تلفن همراه جهان تنها به عرض 9/5 میلیمتر دیده می شود.

سومین شرکت بزرگ تولید کننده تلفن همراه در جهان که پس از سال ها رشد قابل توجه با افتی چشمگیر در سال 2006 مواجه شد، سه مدل جدید از تلفن های همراه فوق العاده باریک خود را نیز ارایه کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، قرار است که این مدل ها در سه ماهه نخست سال 2007 عرضه شود. سامسونگ هنوز قیمت این تلفن همراه را اعلام نکرده است.

تسخیر مرز تازه نانومتری در عالم تراشه ها

شرکت اینتل از تازه ترین دستاورد خود در جستجوی بی امان برای ساختن ریزتراشه های کوچکتر و کم مصرف تر پرده برداشته است.
 

شرکت تراشه سازی اینتل اعلام کرده است که در آینده نزدیک تولید انبوه پردازنده های مجهز به ترانزیستورهایی به قطر تنها 45 نانومتر (45 میلیاردم متر) را آغاز خواهد کرد.

هر چه مصالح اولیه ساختمانی ریزپردازنده کوچکتر باشد، سرعت و بازدهی آن بیشتر می شود.

شرکت کامپیوترسازی آی بی ام نیز گفته است که قصد تولید پردازنده ای با عناصر ریزتر از نسل فعلی را دارد.

"آی بی ام" که گاه از آن به عنوان "بیگ بلو" نیز یاد می شود و فناوری جدید را با شرکایش توشیبا، سونی و ای ام دی (AMD) توسعه داده، قصد دارد پردازنده های تازه را از سال 2008 در تراشه های خود جای دهد.

اما اینتل می گوید تولید تجاری پردازنده های تازه خود را از اواخر امسال در سه کارخانه آغاز خواهد کرد.

نشت الکتریکی

این تحول بدان معنی است که "قانون" بنیادی مور همچنان اعتبار خود را حفظ می کند.

گوردون مور، از بنیانگذاران شرکت اینتل، در سال 1965 پیش بینی کرده بود که تعداد ترانزیستورهای روی یک تراشه (با مساحت ثابت) هر دو سال یکبار دو برابر خواهد شد.

 پردازنده های تازه اینتل که "پنرین" (Penryn) نامگذاری شده است بیش از 400 میلیون ترانزیستور را روی تراشه ای که مساحت آن نصف یک تمبر باشد جای می دهد.

پنرین مانند پردازنده های فعلی به صورت دو هسته ای (dual-core) یا چهار هسته ای (quad-core) عرضه خواهد شد که بدان معنی است که روی هر تراشه دو یا چهار پردازنده جداگانه قرار خواهد داشت. اینتل سرعت پردازنده جدید را اعلام نکرده است.

تولید تکنولوژی 45-نانومتری از زمان ساخت ترانزیستور 65 نانومتبری هدف تراشه سازان بوده است.

نام وب ‌سایت آلمانی گوگل به سرقت رفت

کاربران آلمانی گوگل روز گذشته متوجه شدند www.google.de به ISP آلمانی با نام Goeno منتقل شده است.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )، این مساله که از سرقت نام دامنه‌ ناشی شده بود به دلیل بی‌توجهی به روند ثبت دامنه‌ در کشور آلمان روی داد.

بر اساس گزارش یک روزنامه‌ی آلمانی به دلیل یک ادعای نادرست مبنی بر مالکیت سایت گوگل آلمانی، نام این سایت به طور موقت دزدیده شد اما اکنون تحت کنترل گوگل درآمده است.

کاربران آلمانی این موتور جست‌وجوی پرطرفدار به دلیل روند تایید اتوماتیک نام دامنه‌ و نبود اعتراض از سوی ISP میزبان Google .de به انتقال نام دامنه‌ی آن، دسترسی به گوگل را به طور موقت، از دست دادند، اما به محض کشف این مساله، انتقال مذکور باطل شد و گوگل در حال انجام تحقیقات برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه است.