زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

Google PageRank چیست ؟ چگونه افزایش می یابد؟

 pageRankچیست؟
Pagerank به معنای رتبه صفحه است و در اصل امتیازی است که گوگل برای هر صفحه وب قائل میشود . برای دیدن رتبه صفحات یک سایت میتوانید تولبار گوگل را دانلود و روی IE خود نصب کنید تا به محض ورود به هر صفحه ای امتیاز آن صفحه را روی نوار ابزار گوگل مشاهده کنید .



ادامه مطلب ...

SEO چیست؟

یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از انجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند.

شاید بتوان گفت که تقریبا همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از انجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند.


شاید بتوان گفت که تقریبا همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل برای یک بار هم که شده واژه ی SEO را شنیده اند.

ادامه مطلب ...

هکرها هم شبکه اجتماعی راه انداختند!

گروه هکری نام‌آشنای آنونیموس (Anonymous) از راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی با قابلیت‌ها و امکانات نامتعارف خبر داده است.
این شبکه اجتماعی آنون‌پلاس (AnonPlus) نام دارد، و افراد در آن می‌توانند به طور ناشناس و در فضایی بدون کنترل و نظارت، با دیگران ارتباط برقرار کنند.
بنا به گفته آنونیموس، آنون‌پلاس با تمام سایت‌های تعاملی دیگر از قبیل فیس‌بوک، توییتر و یوتیوب که استانداردها و ضوابط اخلاقی خاصی بر اعضای خود تحمیل می کنند، متفاوت است.
شرکت گوگل عضویت گروه آنونیموس در گوگل پلاس را به دلیل انتشار محتواهایی که نامطلوب می‌داند، ممنوع کرده است.
آنونیموس گفته طراحی و راه اندازی آنون‌پلاس پاسخی به این اقدام گوگل است.
این گروه جنجالی که هک کردن سایت‌های بسیاری همچون آمازون، مسترکارت، پی‌پال، سونی و پلی‌استیشن را در کارنامه خود دارد، از عملکرد دست‌اندرکاران فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب و برخی دولت‌ها در جلوگیری از عضویت افراد در این سایت‌ها انتقاد کرد و گفت آن روزها دیگر به پایان رسیده است.
بنا به اعلام آنونیموس، در آنون‌پلاس از سانسور و نظارت خبری نیست.
به گزارش ایتنا این شبکه اجتماعی که بر صفحه اصلی آن عبارت «منتظر ما باشید» درج شده، تا لحظه تنظیم خبر، در دسترس کاربران قرار نگرفته است.
بعید نیست آنون‌پلاس بلافاصله پس از رونمایی، در ایران فیلتر شود.

منبع : خبرگزاری ایتنا

آی‌بی‌ام صد ساله همچنان می‌تازد


شرکت آی‌بی‌ام گزارش مالی خود در سه ماهه دوم سال 2011 را منتشر کرد. سود این شرکت در این دوره نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 8 درصد رشد داشته است. خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: علت اصلی این رشد، وضعیت عالی رایانه‌ها و نرم‌افزارهای آی‌بی‌ام در بازار است.
رهبر جهانی خدمات فناوری اطلاعات، سود خالص سه ماهه‌اش را به 3.66 میلیارد دلار رساند. این در حالی است که آی‌بی‌ام در سال 2010 ،3.39 میلیارد دلار سود خالص داشت.
حجم کسب و کار شرکت نیز با 12 درصد رشد به 26.7 میلیارد دلار رسید. 25.35 میلیارد دلار حداکثر رقمی بود که برای این سه ماهه پیش‌بینی شده بود. استراتژی آی‌بی‌ام درباره رشد 5 درصدی سالیانه میزان درآمد همچنان از طرف شرکت با جدیت پیگیری می‌شود.
درآمدهای بخش نرم‌افزار شرکت نیز در این بازه‌ی زمانی با 17 درصد رشد به 6.2 میلیارد دلار رسید. طبق پیش‌بینی‌های آی‌بی‌ام، انتظار می‌رود تا پایان سال ارزش هر سهم این شرکت حداقل 12.87 دلار رشد داشته باشد .
نماد آی‌بی‌ام در فرابورس در طی این مدت 2 درصد داشت و در بورس نیویورک نیز با 0.14 درصد افزایش روی رقم 175.28 دلار بسته شد.
بر اساس گزارش آی‌بی‌ام، این شرکت سه ماهه منتهی به ماه ژوئن را با نقدینگی 11.8 میلیارد دلار به پایان رساند.

منبع : همکاران سیستم

نسخه بتای فلش پلیر 11 شرکت Adobe به بازار آمد

نسخه بتای نرم‌افزار دسکتاپی فلش پلیر 11 شرکت Adobe قابلیت‌های جدیدی را برای کار در فضای‌های مبتنی بر مرورگر‌ها شامل اپلیکیشن‌ها، محتویات و ویدیو‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
برخی از قابلیت‌های فلش پلیر Incubator از جمله Stage 3D و پشتیبانی 64 بیتی در نسخه بتای فلش پلیر 11 به کار گرفته شده است.
یکی از ویژگی‌های عمده نسخه بتای فلش پلیر 11 شرکت Adobe قابلیت Stage3D APIs است که برای بهبود مدل‌های سه بعدی، تصاویر Interactive را پشتیبانی می‌کند و نسخه 64 بیتی برای پشتیبانی سیستم عاملMac OS X شرکت اپل و لینوکس ویندوز در نظر گرفته شده است.
همچنین نسخه جدید فلش پلیر شرکت Adobe  توانایی ادغام کردن (Integrate) برنامه‌های صوتی (تلفن) به اپلیکیشن‌های تجاری برای استفاده از برنامه G.711 Audio compression Codec و کدگذاری ویدیوهای با کیفیت بالا را با استفاده از H.264 /AVC SW Encoding دارد.
همچنین این نسخه جدید فلش پلیر به توسعه‌دهندگان برنامه‌های نرم‌افزار امکان می‌دهد تا برای ارسال حجم وسیعی از داده‌ها اپلیکیشن‌های پیشرفته برای به اشتراک‌گذاری فایل‌ها مانند FTP طراحی کنند، وجود کیفیت صدای HD Surround نیز یکی دیگر از قابلیت‌های فلش پلیر 11 به شمار می‌رود.
همچنین نسخه بتای نرم‌افزار AIR 3  قابلیت‌های پیشرفته‌ای را ارائه اداه است که محیط توسعه‌یافته و انعطاف‌پذیری را برای ارائه اپلیکیشن‌های اینترنتی و مبتنی بر مرورگرها را در اختیار توسعه‌دهندگان برنامه‌های نرم‌افزاری قرار می‌دهد.
نرم افزار AIR 3 نو آوری‌های جدیدی در زمینه توسعه ویژگی‌های گرافیکی و ویدیو های با کیفیت HD را در اختیار کاربران قرار داده است.

منبع : همکاران سیستم

نسخه جدید سیستم عامل iOS اپل برای حل مشکل امنیتی فایل‌هایpdf

شرکت اپل برای حل مشکل امنیتی فایل‌های PDF تازه‌ترین نسخه‌ iOS را برای  محصولات شرکت اپل به بازار عرضه می‌کند.
پس از گزارش هفته گذشته دولت آلمان درباره مشکل امنیتی فایل‌های PDF در مرورگرهای Mobile Safari شرکت اپل، جمعه گذشته برای حل این مشکل امنیتی، سیستم عامل iOS تمام محصولات شرکت اپل را آپدیت کرد.
استفاده از این آپدیت ها به تمام کابران دستگاه‌های گوشی‌های همراه شرکت اپل پیشنهاد می‌شود. اگرچه آپدیت‌های ارائه شده برای حل مشکل امنیتی مشابه این سیستم عامل طراحی شده است اما شرکت اپل برای دستگاه‌های مختلف نسخه‌های متفاوت ارائه کرده است.
نسخه iOS 4.3.4 برای رایانه‌های لوحی iPad،iPad 2، iPhone 3GS و iPhone 4 (GSM model)  استفاده می‌شود و کابران گوشی‌های iPhone 4 مدل CDMA باید از نسخه iOS 4.2.9 بهره گیرند.
نسخه‌های جدید iOS اپل به منظور حل مشکل PDF در برنامه  CoreGraphics و همچنین مشکل دیگری در برنامه IOMobileFrameBuffer سیستم عامل iOS  ارائه شده است.
کاربران می‌توانند به وسیله Plug in در سیستم عامل iOS دستگاه‌های خود یا مراجعه به iTunes نسخه های جدید این سیستم عامل را دریافت کنند.

منبع : همکاران سیستم