زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

رم دیسک مجازی

Virtual Hard Drive Pro 11 Final 
توضیح انگلیسی :
Virtual Hard Drive Pro takes a portion of your system memory and creates a RAM disk, which functions like a hard drive with dramatically reduced read and write times. File and applications perform up to 340 time faster, making Virtual Hard Drive Pro the program of choice for reducing server load and the response time of calculation-intensive applications. Virtual Hard Drive Pro supports an unlimited amount of RAM, and is designed to improve the performance of server-based operations



توضیح فارسی :
با استفاده از این نرم افزار شما می توانید یک رم مجازی ایجاد نموده و از سرعت بالا در کار با ویندوز لذت  ببرید

لینک دانلود :
http://rapidshare.com/files/91360344/Virtual_Hard_Drive_Pro_11_Final.rar

http://w15.easy-share.com/1699549624.html

فارسی سازی سایتها و مشکلات ترجمه

 

دیروز یک خبر کاملا مسرت بخش برای بلاگری ها اعلام شد و اونم پشتیبانی کامل از زبان فارسی بود , به نحوی که تمام محیط کاربری فارسی شده و الان بلاگر به زبان فارسی قابل دسترس هست .

اما یکی از مشکلاتی که توی 2 پروژه مشابه دیدم استفاده از کلمات نامناسب و میشه گفت ترجمه ی نامناسب بوده به طور مثال من الان وارد بلاگر شدم و در حال نوشتن یک نوشته جدید هستم اما در قسمت بالا نوشته شده ارسال پیام , در حالیکه در فارسی و در لغت نامه فارسی پیام چیز دیگه ای معنی شده , به نظر میاد بیشتر کلمات ترجمه هایی همراه با دیکشنری بوده و دوستان از کلمات متداول و رایح در زبان فارسی اطلاعی نداشتند ! مثل خیلی از کلماتی که فارسی زبانان از استفاده های آنها در زبان انگلیسی اطلاعی ندارند .

مثلا من الان لحظه ای ارتباطم با بلاگر قطع شده در قسمت پائین نوشته شده "تماس با Blogger.com امکان پذیر نیست" ؛ در حالیکه میشد به جای کلمه ی تماس از "ارتباط" استفاده کرد , در فارسی متداول تماس به نوع ارتباط دیگه ای اطلاق میشه , مشابه همین موارد در پروژه ورد پرس فارسی ( البته میدونم این موضوع را اگه موردی باشه بزودی بچه های ورد پرس فارسی حل خواهند کرد ) هم دیده میشه , به طور مثال برای "بیرون رفتن" بهتره از "خروج" استفاده بشه و بعضی از کلمات معادل متدوال در فارسی استفاده نشده , به هر حال گسترش محتوی فارسی در وب جای تقدیر داره ولی بهتره دوستان عزیز بیشتر به کلمات توجه کنند تا دوگانگی ایجاد نشه .

مشابه همین موضوع در فارسی سازی جی میل نیز پیشترها دیدم ( پروژه ای که فعلا متوقف شده ) , با در کار فعلی که بزودی درباره اش خواهم نوشت , بخش فارسی وجود نداره , چند روز پیش نسخه فارسی توسط گروهی در ایران ارسال شده بود , منکر زحمات گروه نمیشم ولی متن کاملا یک متن ترجمه ای بود و خیلی از لغات اصلا هیچ ارتباطی با معادل فارسی اون کلمات نداشت , مشکلی که خیلی از کتاب های فعلی در بازار ایران دارند و کتاب توسط یک مترجمی که کمترین اطلاعی از موضوع تخصصی نداره ترجمه شده , امیدوارم که تلاش ها صرفا در جهت زیاد شدن محتوا نباشه و در راستای غنی کردن زبان فارسی هم گام برداشته بشه .

GeForce 8800 Ultra شکست خورد

کمپانی ASUS تولید کننده محصولات با کیفیت سخت افزاری، امروز با معرفی نسل جدید کارت های گرافیک برخوردار از تراشه های کمپانی AMD/ATI تمام معادلات موجود بین شرکت های رقیب را بر هم زد.

دو کارت گرافیک ASUS مدل EAH3870X2/G/3DHTI/1G و EAH3870X2/G/DHTI/1G برخوردار از تراشه گرافیکی جدید RV670XT می باشند.

کارت گرافیک EAH3870X2/G/3DHTI/1G مجهز به یکی از پرشتاب ترین حافظه های موجود یعنی DDR3 0.8ns بوده و دارای 4 خروجی DVI است. همچنین این کارت گرافیک به همراه دو فن ارائه شده است یعنی هر GPU برای خود یک فن خنک کننده جداگانه دارد تا اطمینان حاصل شود که فرایند خنک سازی به بهترین نحو ممکن صورت می پذیرد


اما این تنها مزیت این کارت های گرافیک نیست، برای خوره های بازی باید بگوییم در کنار هر یک از این کارتها به شما یک DVD اورجینال شامل بازی Company of Heroes: Opposing Fronts که از سری بازی های DX10 محسوب می شود تعلق خواهد گرفت.

آزمایش های اولیه (Benchmark) نشان می دهد این کارت گرافیک توانسته است قوی ترین کارت کمپانی nVidia یعنی GeForce 8800 Ultra را با اتخلافی در حدود 25-30% کاملاً پشت سر بگذارد
منبع: www.p30run.com

آتش جدید شرکت اپل در بازار: این بار باریک ترین لپ تاپ جهان

هنوز خیلی ها در فراق گوشی موبایل iPhone شرکت اپل هستند که این شرکت سری جدید لپ تاپ های فریبنده ی خود را ارایه کرد.

با MacBook Air آشنا شوید : نازک ترین لپ تاپ جهان.

 این لپ تاپ در ضخیم ترین قسمت فقط 1.9 سانتیمتر ضخامت دارد و وزن آن فقط یک کیلو و سیصد گرم است. فکر کنم همین خصوصیات برای قانع کردن هر فردی برای خریدن این لپ تاپ کافی باشد.

این لپ تاپ همانند دیگر محصولات این شرکت بسیار زیبا طراحی شده  و البته زیبایی تنها حسن آن محسوب نمیشود. این کامپیوتر باریک مانند گوشی آیفون به  فناوری لمسی Multi-touch مجهز است.

 

شایعاتی که از هفته ها قبل بر سر زبانها بود درست در آمد و روز گذشته استیو جابز هنگامی که سخنان خود در همایش MacWorld Expo 2008 را آغاز کرد لپ تاپ جدید این شرکت یعنی MacBook Air که گفته می شود باریکترین لپ تاپ موجود دنیا است را معرفی کرد. لپ تاپ MacBook Air تنها 0.76 اینچ ضخامت دارد.

اما از مهمترین اشکالاتی که تاکنون توسط کاربران به این لپ تاپ جدید اپل گرفته شده و می تواند عامل مهمی برای عدم موفقیت آن در بازار باشد عبارتند از:

1- قیمت بالا (1800 دلار) در مقایسه با لپ هاپ های سری TX سونی که از امکانات بیشتری برخوردار هستند.
2- نداشتن هرگونه درایور نوری (Optical Drive) که به عقیده برخی همین امر باعث کاسته شدن ضخامت این لپ تاپ شده است. بدین ترتیب خریداران امکان استفاده از CD/DVD را نخواهند داشت.
3- داشتن تنها یک پورت USB 2.0 که می تواند بسیار آزار دهنده باشد.
4- نداشتن پورت Ethernet جهت استفاده از شبکه های پرسرعت.
5- عدم امکان تعویض باطری لپ تاپ بدلیل سرخود بودن آن
6- عدم امکان ارتقاء حافظه (Ram) دستگاه.
7- کیفیت پایین صدای اسپیکرها که بصورت (Mono) می باشند.
8- عدم پشتیبانی از کارتهای Express Card
9- عدم داشتن Card Reader
10 - عدم پشتیبانی از WAN
11- عدم پشتیبانی از Firewire

home.gif منبع :   Www.p30run.com  Winbeta.net

نرم افزاری برای پاکسازی رجیستری ویندوز با بیشترین امتیاز!

رجیستری یکی از مهمترین قسمت های اصلی سیستم می باشد که تمامی امور مختلف سیستمی به آن وابستگی دارد. انجام کوچکترین عمل در سیستم عامل تا اجرای نرم افزارها و کارهای گرافیکی ، بازی ها و ... همگی به رجیستری مربوط می شود. به عنوان مثال شما با جابجایی یک پنجره با موس در حال ساخت و تغییر مقادیری در رجیستری می باشید. زمانی که چنیدن ماه از نصب سیستم عامل می گذرد و بر تعداد این مقادیر افزوده می شود سرعت ویندوز و کارایی آن نیز کاهش می یابد. امروزه به کمک نرم افزارهای مختلف بهینه سازی سیستم می توان این مشکلات را برطرف نمود.

RegVac Registry Cleaner برنامه ایست که با استفاده از ابزار های مختلف این مشکلات را حل کرده و باعث افزایش کارایی سیستم می شود. این نرم افزار در سایت هایی که به نرم افزار ها امتیاز دهی می کنند دارای امتیاز 5 که بیشترین مقدار امتیاز است ، می باشد.

از قابلیت های این نرم افزار می توان به افزایش سرعت سیستم ، جلوگیری از Crash شدن سیستم که به اصطلاح به آن هنگ کردن می گویند ، رسیدگی به مشکلات رجیستری ، تعمیر نرم افزارها و ویندوز در قسمت هایی که مربوط به رجیستری می باشد ، به روز رسانی نرم افزار به صورت مجانی بدون نیاز به خرید برنامه و ... می توان اشاره کرد.

 از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 Classes Vac : این قسمت وظیفه طبقه بندی و جدا سازی قسمت های مشکل دار برنامه را به عهده دارد.
 Stash Vac : این قسمت لیستی از کلید ها و مقدار های پاک شده و اضافه شده را در اختیار شما قرار می دهد.
 Add/Remove Editor : گزارش در باره برنامه هایی که از طریق قسمت Add/Remove ویندوز نصب می شوند و رفع مشکلات آن ها
 System Configuration : رسیدگی به کلید ها و مقدارهایی که به تنظیمات سیستم مربوط می شوند.
 Junk Key Editor : یافتن و نابودی کلید هایی که به Spy ها و ویروس های مشهور مربوط می شوند.

 دانلود نرم افزار پاکسازی رجیستری ، RegVac Registry Cleaner v5.01.06 + کرک نرم افزار
 حجم فایل : ۱.۱ مگابایت
 پسورد فایل :‌ HEADlifterUP

تگ های abbr و acronym

یکی از مسائلی که توی ایران به شدت دیده میشه آشنایی بسیار سطحی با زبان HTML هست , اکثرا به علت استفاده از نرم افزار های طراحی مثل Dreamweaver و FrontPage در استفاده از تگ های HTML و همچنین اصول طراحی در سطح پائینی به سر میبرند .
عدم آشنایی با تگ های متنی و ... همچنین باعث شده تا بسیاری از متن ها در فارسی گم بشه و سایتها معمولا از لحاظ ارزش محتوایی برای موتورهای جستجو در سطح پائینی باشند .

یکی از این تگ ها , دو تگ abbr و acronym هست , که تا کنون برای فارسی استفاده نشده و یا حتی در متن های انگلیسی هم به ندرت استفاده میشه .

این تگ ها زمانی استفاده میشه که به طور مثال شما HTML را وارد میکنید , HTML مخفف کلمات HyperText Markup Language هست , یا یک مثال دیگه به فارسی مثلا در فارسی خیلی زیاد کلمه ی ناجا استفاده میشه که ناجا مخفف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هست , ولی زمانی که صفحه ای شامل کلمه ی ناجا باشه هیچگاه موتور جستجو کلمه ی نیروی انتظامی را پیدا نمی کنه , استفاده از تگ های abbr و acronym باعث میشه تا هم کاربران از مخفف یک کلمه آگاه بشن و هم اینکه موتورهای جستجو معادل اون کلمه را پیدا کنند .

دو مثال:
<abbr title="World Wide Web" lang="en">WWW</abbr>
<abbr title="نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران" lang="fa">ناجا</abbr>

خروجی:
WWW
ناجا

همون طور که در تگهای بالا می بینید تگ شامل Lang که می بایست زبان انتخاب گردد که می توانید از لیست ISO 639 که متعلق به زبانها در وب می باشد انتخاب کنید و هم چنین title که می بایست کلمه اصلی و یا معادل آن به زبان مورد نظر وارد شود .

این دو تگ برای موتورهای جستجو , آگاهی کاربر از کلمه ی اصلی و سیستم های ترجمه مثل Google Translator و یا معرفی کلمه به سایر زبانها کاربر داشته باشه , مثل شما اسمتون را جایی به فارسی نوشتید , می خواهید معادل اون به انگلیسی هم باشه که می تونید از این تگ های استفاده کنید .

تفاوت این دوتگ هم در اینه که تگ abbr در مرورگر Internet Explorer پشتیبانی نمیشه , البته دلیل اصلی دیگه برای استفاده برای نوع کلمات مختلف که تگ abbr برای کلماتی که چند حرف اول مورد استفاده قرار میگیرد و تگ acronym برای کلمات مخفف مورد استفاده است .