زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

گوگل کلاس ، عینک آینده گوگل

گوگل امروز در کنفرانس توسعه دهندگان شگفتی ساز بود و سعی کرد همه را با ارائه های متفاوتش هیجان زده کند. یکی از این ارائه ها، معرفی عینک گوگل توسط سرگئی برین بود، عینکی که گوگل سالهاست بر روی توسعه آن تحقیق می کند. 

عینک محبوب گوگل که بر روی چشم یک چترباز قرار داشت و صحنه سقوط آزاد او را از هواپیما تا سقف محل برگزاری مراسم به صورت زنده و بدون اختلال پخش کرد. لحظاتی که هیجان حضار در سالن را در پی داشت و پس از فرود چتر باز بر روی سقف محل برگزاری، تعدادی دوچرخه سوار که آنها هم عینک گوگل را بر چشم داشتند به وی پیوستند و همگی آنها راهی سالن برگزاری مراسم شدند. در واقع سرگئی تلاش کرد که نشان دهد که گوگل گلاس می تواند در تمامی لحظات به همراه شما باشد و حتی حساس ترین صحنه ها را برایتان ثبت کند. لحظاتی که تا کنون در دنیای واقعی از ثبت شان عاجز بودید، اکنون دیگر در دفترچه خاطرات دیجیتال شما توسط عینک گوگل ثبت خواهند شد. 

گوگل هم بر این نکته پافشاری می کند که دیگر نیازی نیست با یک دست دوربین را بگیرید و به ثبت لحظات بپردازید. در واقع هر آنچه که در زاویه دید شماست، بدون دخالت دست ثبت خواهد گردید. 

googleio20124283.jpg

گوگل تلاش می کند تا تکنولوژی هایی که ما انتظارشان را برای ۳۰ سال آینده داشتیم، به ما ارائه کند و همین موضوع سبب می شود تا آنها انرژی زیادی را صرف توسعه پروژه گوگل گلاس کنند. 

در کنار این نمایش هیجان انگیز، اطلاعات فنی بیشتری هم در مورد عینک گوگل ارایه شد. تا اینجا دانستیم که یک پردازشگر قدرتمند به همراه مقدار زیادی رم و حافظه روی عینک وجود دارد و سنسورهای مختلفی مانند ژیروسکوپ، شتاب سنج و وای فای روی آن تعبیه شده است.


googleglassdemodetail7.jpg

یک میکروفون برای دستورات صوتی و تاچ پدی هم در کنار آن جهت کنترل بیشتر وجود دارد. گوگل می گوید که روی سبک بودن این عینک وقت زیادی صرف کرده و هم اکنون از بسیاری از عینک های آفتابی سبک تر است. ضمن اینکه می توانید آن را روی عینک های طبی هم نصب کنید. نمایشگر عینک هم در واقع بالای خط دید شما قرار می گیرد و مزاحمتی برای دید اصلی ایجاد نمی کند. 

اما این بار فقط دموی عینک گوگل نبود. این شرکت قصد دارد عینک اش را کم کم وارد بازار کند. بنابراین نسخه اولیه ای از آن را به نام Glass Explorer Edition جهت سفارش آماده خواهد کرد. البته این نسخه به صورت محدود و فقط توسط ۶۰۰۰ نفر حاضران در مراسم IO قابل پیش خرید است. قیمت هم فعلا بالا و ۱۵۰۰ دلار است. گوگل گفته که تحویل این عینک ها از ابتدای سال آینده میلادی خواهد بود. 

در ادامه مطلب می توانید ویدیو تمرین های تیم پرش گوگل گلاس را ببینید.


googleglassdemo12.jpg

منبع : www.narenji.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد