زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

آینده تاریک فلش در سیستم عامل های آینده

اگر از کاربران آیفون یا آی پد باشید می دانید که اپل از فلش روی سیستم عامل iOS پشتیبانی نمی کند و مدت ها پیش استیو جابز در نامه سرگشاده ای مخالفت خودش را در استفاده از این فناوری اعلام کرد و HTML5 را جایگزین آن دانست.

اما به نظر میرسد که شرکت های دیگر هم با اپل در این مورد موافق هستند. چرا که ویندوز 8 هم در رابط کاربری مترو اش از فلش پشتیبانی نمی کند و حتی در اینترنت اکسپلورر 10 هم از فلش در حالت مترو پشتیبانی نمی شود. در این وضعیت اگر کاربران بخواهند محتوای فلش را ببینند باید به رابط کاربری قدیمی برگردند. ضمن اینکه بقیه پلاگین ها هم در این رابط کاربری کار نمی کنند و اینجا هم قرار است HTML5 جایگزین آنها بشود.



مایکروسافت هم مانند اپل معتقد است که این کار بازدهی باطری را بیشتر کرده و به پایداری و امنیت سیستم عامل جدید اش کمک می کند.

از طرف دیگر شرکت Adobe یک وضعیت دفاعی در برابر این حملات به خود گرفته است و در یک بیانه اعلام کرده " ما انتظار داریم که سیستم عامل دسکتاپ ویندوز تا سال ها مشهور باقی بماند و به خوبی از فلش شامل بازی های تحت وب و ویدیوها پشتیبانی کند. "


اگر از سیستم عامل اندروید استفاده می کنید می دانید که روی بسیاری از این دستگاه ها از فلش پشتیبانی می شود. اما آنجا هم کارشناسان از وضعیت فلش راضی نیستند و برخی می گویند گوگل هم باید به پشتیبانی اش از فلش پایان بدهد و تاکید بیشتری روی HTML5 داشته باشد. از طرف دیگر به نظر میرسد Adobe هم به این نکته پی برده که آینده روشنی در مقابل فناوری فلش قرار ندارد و از همین حالا به فکر معرفی جایگزین هایی است تا بازار خودش را از دست ندهد. معرفی ادوبی Adge هم حرکتی در همین راستا تلقی میشود. به هر حال بسیاری از کاربران برایشان تفاوتی نمی کنند که اپلیکیشن های از چه فناوری استفاده می کنند و این یک دعوا بین شرکت های سازنده سیستم عامل و سخت افزار است تا از پلتفرمی استفاده کنند که بیشترین بازدهی را داشته باشد.

فلش امکانات فراوان و قدرتمندی را در اختیارتان قرار می دهد اما در عین حال از منابع سخت افزاری زیادی استفاده می کند و از پایه برای رابط کاربری لمسی طراحی نشده است. این دو مشکل بزرگ سبب شده که شرکت های بزرگ فناوری دنیا به فکر جایگزینی آن باشند و در نهایت اگر شرکت ادوبی فکری به حال فلش نکند با آینده روشنی مواجه نخواهد بود.


منبع : نارنجی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد