زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

10 نکته مفید برای افزایش دنبال کنندگان در توییتر

توییتر این شبکه اجتماعی گسترده که هرروز بر کاربران آن افزوده می شود و کاربران خاطرات ، لینک ها و … را به اشتراک می گذارند و یا حتی افراد مشهور و خبرگزاری های معتبر از آن استفاده می کنند تا سخنان خود را به دیگران برسانند ( می توانید یک نمونه از استفاده افراد مشهور از توییتر را در اینجا بخوانید ) ، کسب محبوبیت در بین این همه کاربر بسیار مشکل است و کاربران از هر راهی برای افزایش دنبال کنندگان خود استفاده می کنند . در اینجا 10 نکته مفید برای افزایش دنبال کنندگان در توییتر آمده تا بتوانید  بر محبوبیت خود در توییتر اضافه کنید. 

10. Retweeting :

  • هنگامی که فردی ( دنبال کننده شما ) تویت های شما را ری تویت می کند دنبال کنندگان وی نام کاربری شما را به صورت  Username @ می بینند و با کلیک بر روی آن به حساب کاربری شما در توییتر وارد می شوند.
  • به دنبال کنندگان خود توضیح دهید که ری تویت چیست و آنها را تشویق کنید که نوشته ها و لینک های به اشتراک گذاشته شده توسط شما را ری تویت کنند.

ناسیس | Nasys.wordpress.com

9. Bio Information و آواتار :

اطلاعات قسمت Bio را که توضیحی در مورد خودتان است کامل کنید و یا آدرسی را وارد کنید که در باره شما باشد ،  تصویر مناسبی را برای آواتار خود انتخاب نمایید تا افراد به دنبال کردن شما تشویق شوند وگرنه اگر اطلاعاتی از شما نداشته باشند کمتر ترغیب می شوند تا شما را دنبال کنند.

در قسمت Bio اطلاعاتی مانند : شما چه کسی هستید – چه کاری انجام می دهید – کجا زندگی می کنید و یا به چه چیزی علاقه دارید و … را وارد کنید.

ناسیس | Nasys.wordpress.com

8. از هرجایی برای دعوت کردن دیگران به دنبال کردن خودتان استفاده کنید :

شما می توانید با قرار دادن لینک و یا تصویر در هرجایی مانند : وبلاگ ، ایمیل ، حساب های کاربری تان در فیس بوک ، Digg  و ..  دیگران را به دنبال کردن خودتان دعوت کنید . برای این کار می توانید از سرویس های twittercounter ( شمارنده دنبال کنندگان ) ، twitterbuttons ( انواع  دکمه ها برای دنبال کردن) و twitterribbons ( ارائه لوگو های گوناگون )  برای دعوت دیگران به دنبال کردن خودتان استفاده کنید.

ناسیس | Nasys.wordpress.com

7.علاقمندی ها ی خود را در زندگی و یا وبگردی تویت کنید :

چیز هایی را که به آنها علاقه دارید در تویت های خود وارد کنید ، مانند ویدیو هایی که در یوتیوب دیده اید ، مقاله ای که برای شما مفید بوده ، وبلاگ و یا سایتی که هر روز مطالب آن را دنبال می کنید و …

6.  حساب کاربری خود در توییتر را به دنیای واقعی وارد کنید :

در هر جایی که با دوستانتان هستید ( در مهمانی ، محل کار ، و … ) به آنها پیشنهاد دنبال کردن خودتان را بدهید .

5 . تصاویر جالب و پربازیدی را به اشتراک بگذارید ( تصاویر خبری ، لحظات تاریخی و …)

تصاویر به اشتراک گذاشته شده تاثیر زیادی در ترغیب کردن افراد به دنبال کردن شما دارد . برای این کار می توانید از سرویس  twitpic و یا هرسرویس دیگر استفاده کنید .

4. افراد را که  دارای دنبال کنندگان زیاد هستند  را دنبال کنید :

تویت های این افراد را دنبال کنید و ببینید که آن ها چه چیزی را تویت می کنند و یا چگونه تویت می کنند . برای دیدن نام 100 فرد برتر توییتر و یا دیدن رتبه خود به twitterholic مراجعه کنید.

3. موضوعات مهم تویت شده در هر روز را دنبال کنید :

موضوعات مهم و برتری را که بیشترین تویت را  دارند دنبال کنید . برای اینکه داغ ترین موضاعات و تویت ها را پیدا کنید از سرویس های : search.twitter و twitscoop و twitterbuzz استفاده کنید . در میان این سرویس ها twitscoop به صورت زنده داغ ترین موضوعات و برچسب ها را لحظه به لحظه نشان می دهد .

2 .نتایج تلاش های خود را برای افزایش دنبال کنندگان خود پی گیری کنید :

برای اینکه پس از مدتی  ببینید که آیا در کار خود موفق شده اید یا نه می توانید از دو سرویس زیر استفاده کنید :

twittercounter :  تعداد دنبال کنندگان خود را که در این مدت بدست آوردید را محاسبه کنید .

useqwitter :  در این سرویس با وارد کردن نام کاربری خود در توییتر و یک ایمیل افرادی که  شما را دنبال می کردند و اکنون دیگر شما را دنبال نمی کنند برای شما ارسال می شود .

1 . از ابزار ها و سرویس های گوناگون برای استفاده از توییتر استفاده کنید :

سرویس های گوناگونی برای استفاده از توییتر بوجود آمده که جدید ترین آنها عبارتند از :

  • saytweet : با این ابزار می توانید تویت های خود را بر روی هر تصویری منتقل کنید.
  • twitrgrid : به وسیله این ابزار می توانید تصاویر و آواتار های کسانی را که شما را دنبال می کنند و یا شما آن ها را دنبال می کنید را به صورت موزائیکی در سه اندازه مختلف نشان دهد .
  • tweetbars : با این ابزار تویت های خود را در هرجایی که امکان قرار دادن تصویر وجود دارد انتشار دهید ( با زبان فارسی هم خوانی ندارد )
  • اگر شما نیز سرویس جالبی را می شناسید در قسمت نظرات وارد کنید .

منبع : nasys.wordpress.com

Google Wave: موجی که ما را خواهد برد!

Google Wave Logo

Google Wave، شیوه جدیدی برای ارتباط بین کاربران اینترنتی است. Wave یک سرویس ارسال ایمیل بی‌درنگ است. به این معنی که همزمان با نوشتن یک پیام و تایپ شدن حروف و کلمات آن، گیرنده پیام می‌تواند، تایپ شدن پیام را مشاهده کند. البته اگر آدم محافظه کار هستید و عادت دارید متن پیام‌های خود را به تناسب تغییر دهید، نگران نباشید، چون می‌توانید این ویژگی پیش‌فرض را غیرفعال کنید.

با Wave شما می‌توانید به شیوه متفاوتی به ایمیل‌ها پاسخ بدهید. حتما برایتان پیش آمده که از دوستتان ایمیلی دریافت کرده باشید که در آن چند پرسش مطرح شده باشد. در شیوه سنتی، ما معمولا این طور به این ایمیل‌ها پاسخ می‌دهیم که مثلا بنویسیم در پاسخ به سؤال اول شما ، پاسخ من فلان است و در پاسخ به سؤال دوم شما، پاسخ این است! پیداست که کار کمی سخت می‌شود! اما با Wave شما می‌توانید خیلی راحت در بین جملات و پاراگراف‌های ایمیل به آن پاسخ بدهید.

گوگلی‌ها مدت‌ها بود که آرزو داشتند، جی‌میل را با سرویس پیام‌رسانی بی‌درنگ خود یعنی Google Talk ترکیب کنند. آنها با قرار دادن جی‌تاک در ستون کناری ایمیل قصد داشتند به نوعی این وصلت را انجام دهند. اما با Wave واقعا این کار عملی می‌شود.

تصور کنید که پیامی دریافت کرده‌اید و دارید در پاسخ به یکی از قسمت‌های آن، پاسخی تایپ می‌کنید و دوستتان دارد به طور همزمان، نوشته شدن پاسخ شما را می‌بینید. وصلتی از این بهتر و فرخنده‌تر؟!

با Wave کاربر می‌تواند عکس‌ها را مستقیما در متن ایمیل جاگذاری کند، ویژگی‌ای که تازه جی‌میل به صورت آزمایشی فعال کرده است.

اما ویژگی جالب دیگر Wave این است که امکان گفتگوی همزمان بین چند کاربر را هم فراهم می‌آورد. اگر از کاربران سایت فرندفید باشید، حتما متوجه شده‌اید که منظور من چیست؟ اما برای ان دسته از خوانندگان که کاربر این سایت نیستند باید بگویم که در پاسخ به یک پیام که به صورت گروهی ارسال شده باشد، هر گیرنده، می‌تواند پاسخی در زیر پیام بنویسد که با رنگ متفاوتی مشخص می‌شود و در کنار آن عکس یا آواتارش هم پاسخ را متمایز می‌کند. از آنجا که این پاسخ به صورت بی‌درنگ قابل مشاهده برای سایر گیرندگان پیام است، نوعی چت گروهی بین گیرندگان پیام رخ می‌دهد. یعنی همان چیزی که در فرندفید داریم. ویژگیهای موج گوگلی! بدین شرح است:

 

 

Wiki ، ویرایش و به اشتراک گذاری فایل

عملکرد wiki آن بدین معنی است که داده ها و پیغام ها می تواند توسط هر کاربری ویرایش شود . بروز رسانی ها و ضمیمه ها هم به سرعت دیده خواهند شد .

این نوع از ادغام و ترکیب داده ها Wave را ابزاری خوب برای ایجاد همکاری میان افراد می کند . شرکت های تجاری ، مدیران پروژه ها ، دانشمندان و توسعه دهندگان می توانند با سادگی بیشتری با هم کار کنند .


قابلیت playback

وقتی کسی وارد گروه می شود می تواند از آخرین تغییرات با خبر شود . این قابلیت ، بر حسب و زمان و تاریخ آخرین گفت و گو های انجام شده ، وضعیت های تغییر یافته یک فایل و کاربران جدیدی که وارد شده اند را نمایش  می دهد .

همچنین از آنجایی که این نرم افزار OPEN-SOURCE است کاربران بر حسب نیاز خود می توانند برنامه های کاربردی مناسبی را برای آن بنویسند . این برنامه های کاربردی Gadgets و Robots نام دارند .

Gadgets and Robots

Gadgets (ابزارچه ها) مشابه برنامه های کاربردی Facebook هستند ، مثل بازی های online ، سوال ها و غیره.   Robots کمی فعال تر هستند . آنها کلیدواژه ها در گفت و گوها می یابند و سپس مطابق آن رفتار می کنند . این کار می تواند به کاربران اطلاعات مرتبط و بروزی از سایت ها و پایگاه های داده بدهد .

از طرفی قابلیت open-source بودن Gadgets و Robots به طرز قابل توجهی امکانات بی شماری را به آنها می دهد .

تجارت و تبلیغات

شرکت های تجاری با استفاده از این امکان می توانند محصولات و خدمات مرتبط خود را تبلیغ کنند . در حقیقت یک Wave مارک دار (branded wave) تعاملی بین مشتری و آن brand را ایجاد می کند .

فرض کنید گفت و گو های زنده برای پیدا کردن کلید واژه ها ، توسط Google Wave پویش شود .بعد گوگل می تواند تبلیغات خود را مطابق آن Wave ارائه دهد .برای مثال ، اگر Wave برای یک تیم فوتبالی باشد ، یک شرکت ورزشی می تواند در آن Wave به تبلیغ بپردازد .

 

کجا دنبال دعوتنامه گوگل ویو بگردیم؟

حتما تا به حال درباره محصول جدید گوگل به نام wave چیزهایی شنیده اید. این محصول هنوز نهایی نشده ولی قرار بود در روز 30 سپتامبر حدود 100000 دعوتنامه برای افرادی که در سایت این محصول ثبت نام کرده بودند ارسال شود. اگر شما هم مثل من هنوز دعوتنامه ای دریافت نکرده اید و دوست دارید که زودتر به Google wave دسترسی پیدا کنید می توانید از قدرت اینترنت و سایتهای اجتماعی استفاده کنید. به نظر می رسد افرادی که دعوتنامه دریافت کرده اند خود نیز می توانند افراد دیگری را دعوت کنند. به همین دلیل تعداد بیشماری از کسانی که در خواست دریافت دعوتنامه دارند در سایتهای مختلفی ثبت نام کرده اند. در ادامه لیست تعدادی از این سایتها را مشاهده خواهید کرد.

خرید از Ebay
دعوتنامه های Google wave در
این سایت به فروش می رسند. افرادی که دارای دعوتنامه اضافی هستند اقدام به فروش آنها د ر این سایت کرده اند. بالاترین قیمت در زمان نوشتن این مقاله 80 دلار و کمترین آن 0.01 دلار است. البته این روش تنها به کار کسانی می آید که واقعا احساس می کنند باید زودتر از دیگران به Wave دسترسی داشته باشند و معمولا اینها کسانی هستند که برای کسب درآمد از این محصول جدید برنامه هایی دارند.

ثبت نام در سایت Googlewaveinvites
این سایت را نباید با سایت اصلی این محصول اشتباه گرفت. در این سایت افرادی که دارای دعوتنامه اضافی هستند و تمایل دارند آنها را در اختیار علاقه مندان دیگر قرار دهند به عنوان تامین کننده دعوتنامه ثبت نام می کنند و افرادی هم که علاقه به دریافت دعوتنامه دارند در لیست سایت ثبت نام می کنند. از این پس کارها به صورت خودکار انجام می شود. سایت دعوتنامه های موجود را برای افراد علاقه مند ارسال می کند. در زمان نوشتن این مقاله 30932 نفر برای دریافت دعوتنامه ثبت نام کرده بودند. این سایت دارای یک انجمن هم هست که تمام تمرکز خود را بر روی Google wave قرار داده است. فعالیتهای این سایت را در توییتر و فیس بوک هم می توانید دنبال کنید.

توییتر
استفاده از توییتر چیزی است که نمی توان از آن گذشت. می توانید در خواست در یافت دعوتنامه را با استفاده از عبارت googlewave# ارسال کنید.
در این جا هم می توانید نتایج جستجو در مورد Wave را ببینید.


ثبت نام در لیستهای Friendfeed
می توانید
این جا آدرس ایمیل خود ار وارد کنید تا شاید کسی برایتان یک دعوتنامه بفرستد. این بحث هم همانند سایت googlewaveinvites عمل می کند بجز اینکه کاربران خود کارها را بر عهده گرفته اند. آدرس ایمیل خود را به گونه ای وارد کنید که رباتها نتوانند آنرا به لیستها خود اضافه کنند. هر چند استفاده از آدرس ایمیل در این سایتها به هر حال باعث افزایش دریافت اسپم هم خواهد شد. در زمان نوشتن این مقاله 470 نفر در این لیست ثبت نام کرده بودند. در ضمن بد نیست سری هم به این اتاق در فرندفید بزنید.

ثبت نام در سایت Lifehacker
این سایت
هم مطلبی در مورد دعوتنامه های Google wave منتشر کرده و از خوانندگانش که امکان دعوت کردن دارند خواسته کسانی را که در قسمت نظرات نسبت به دریافت دعوتنامه اظهار تمایل کرده اند را دعوت کنند.

ثبت نام در Mashable
این سایت هم
مطلبی در مورد دریافت دعوتنامه منتشر کرده که افراد مختلفی در قسمت نظرات آن درخواست دعوتنامه کرده اند. شما هم می توانید در این قسمت ثبت نام کنید.

 

ثبت نام در Techcrunch
در این سایت هم
مطلبی در مورد دعوتنامه های Wave منتشر شده که می توانید با ثبت آدرس ایمیلتان در قسمت نظرات در انتظار دریافت یک دعوتنامه بمانید.

 

منابع: iclub.ir,computerweekly.com,1pezeshk.com