زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

تولد زیپ !

سلام به شما دوستان عزیز:

تولد سایت زیپ را به شما عزیزان تبریک می گوییم و خوشحالل هستیم که توانسته ایم در این یک سال کارنامه ی خوبی را در زمینه ی فعالیتمان بر جای بگذاریم این اولین سال فعالیت ما بود و امیدوار هستیم معایب و مشکلتمان را چشم پوشی کرده و به حساب بی تجربگی ما بگزارید .

در طول این یک سال گذشته با بیش از ۱۲۵ مقاله در زمینه های مختاف و بازدید روزانه ۱۰۰ نفر از این بلاگ و در مجموع ۴۲۷۰۰ نفربیننده در طول این یک سال و هم کاری با سایت ها و بلاگ های معتبر و همین طور ثبت آدرس های :

www.zip2.tk  و  www.zip2.co.sr و www.zip.coo.ir    به عنوان دامین های مرتبط با این بلاک و ایجاد ۲ آدرس پستی Computer_blog@yahoo.com   و Computer.blog@gmail.com برای برقراری ارتباط با ما و طرح سوال و پیشنهاد و انتقاد در واقع کارنامه ی عمل ما در این یک سال بوده است.

از همراهی و حمایت شما به وسیله ی نظرات و پیشنهادات و همین طور بازدید های پی در پی و مداومتان بسیار متشکریم و امیدوار هستیم بتوانیم در طول ۱ سال آینده کارنامه ی بهتری را از فعالیتمان به شما ارایه بدهیم تا شرمنده شما عزیزان نشویم.

در ضمن تولد عیسی مسیح (ع) و همین طور سال جدید میلادی را پیشاپیش به  مسیحیان ایران و جهان تبریک می کوییم.      

                                                                                                           با تشکر مدیریت سایت زیپ

حساسیت به حروف در موتورهای جستجو

توجه داشته باشید که بعضی از موتورهای جستجو ( search engines ) تا حدودی به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند.

اگر شما یک کلمه یا عبارت را با حروف کوچک در جستجوی خود بکار ببرید موتور جستجو نتایج را براساس هر دوی حروف کوچک و بزرگ موجود در کل وب پیدا می کند.

مثلاً اگر شما "apple computer" را تایپ کنید موتور جستجو برای شما صفحاتی را پیدا می کند که در آنها   aple computer و Apple Computer وهمچنین APPLE COMPUTER وجود دارد.

معمولاً موتورهای جستجو به این شکل عمل می کنند مثلاً یک جستجو برای  Bill Gates به شما فقط نتایج بر اساس Bill Gates و نه bill gates .

همانطور که مشاهده می شود این  زمانیکه شما بدنبال یک شحص می گردید می تواند مفید باشد با استفاده از حروف بزرگ در ابتدای کلمات ( capital letters ) در Bill Gates  از پیدا کردن صفحاتی که شامل مثلاً کلمه bill ( به معنی صورتحساب ) و  gates   ( به معنی دروازه و مدخل ) جلوگیری می کنید.

Alta vista  و Northern light  تا حدودی به حروف  بزرگ و کوچک ( case sensitive ) حساس هستند.

www.yadbegir.com

ویروس ها چگونه منتشر می شوند

 

 اگر کسی چیزی در مورد کامپیوتر ها نداند این را می داند که ویروسها مخرب هستند و باید کامپیوتر خود را در برابر هجوم آنها حافظت کند. کمپانی های ضد ویروس ( آنتی ویروس ) تعداد زیادی ویروس را ساپورت می کنند. ولی هیچ کدام از آنها کامل نیستند. آنتی ویروسهای امروزی بیشتر عمل حفاظت را به طور واکنشی انجام می دهند تا به صورت کنشی. یعنی برای برای اینکه آنتی ویروس شما متوجه ویروس جدید در کامپیوتر شود باید تا آخرین بیت وارد کامپیوتر شما شود و شروع به فعالیت کند. سناریوی پخش یک ویروس جدید در اینترنت و عکس العمل شرکت های آنتی ویروس در برابر آن به صورت زیر است:

  • ابتدا یک ویروس به طور متوسط صد هزار کامپیوتر را مورد هجوم قرار می دهد.
  • سپس شرکت های آنتی ویروس شروع به ساختن پکیج برای آنها می کنند.
  • در مرحله بعد این پکیج در اختیار عموم قرار می گیرد.

   مشکل این است که ممکن است کامپیوتر شما قبل از ساختن این پکیج مورد حمله قرار گیرد. مشکل دیگر این است که اکثر افراد آنتی ویروس کامپیوتر خود را « به روز » یا « up to date » نمی کنند. کمپانی های ضد ویروس بیشتر به صورت اکتشافی عمل می کنند. و این کار را بوسیله برنامه های آشکار سازی انجام می دهند. این برنامه ها کلیه اعمالی را که در کامپیوتر بوسیله برنامه های دیگر انجام می شود تحت نظر می گیرند و هر گاه این اعمال با کارهایی که یک ویروس در کامپیوتر انجام می دهد مطابقت کند آن را به عنوان یک ویروس شناسایی می کنند.سپس جلوی فعالیت آن را می گیرند و همچنین وجود ویروس را به کاربر گوشزد می کنند. با عمل کردن این برنامه آشکار ساز در نرم افزار آنتی ویروس هر گاه یک برنامه فعالیت مشکوکی انجام دهد به کاربر هشدار می دهد و احتمالاً جلوی انتشار ویروس گرفته می شود. این عمل باعث می شود کامپیوتر ها کمتر آلوده شوند.

   نرم افزار آنتی ویروس باید به گونه ای تنظیم شود که که روزانه به طور اتوماتیک اجرا شود که شامل به روز کردن و اسکن کردن است.

   برنامه های اکتشافی (Heuristics ) این فرصت را می دهند که زودتر جلوی انتشار ویروس ها گرفته شود. هر چند استفاده از این برنامه ها یک راه صددرصد فراگیر نیست. ولی بسیار مشکل گشا است. و حساسیت این برنامه ها به تنظیم سطح حفاظت ( Level Setting ) در نرم افزار آنتی ویروس بستگی دارد. یعنی آنتی ویروسی که در کامپیوتر شما نصب شده است و تنظیمات آن به کشف ویروسها کمک می کند.

www.yadbegir.com

نحوه پاک کردن ویروس جدید یاهو مسنجر...

 

 وبلاگ آی تی ایران - اخیرا تعداد زیادی از کاربران اینترنت از طریق کلیک کردن بر روی یک لینک ناشناس در یاهو مسنجر به ویروس آلوده شده اند. با توجه به اینکه در روزهای گذشته تعداد زیادی از دوستان برای راه حل حذف و امن کردن سیستم هایشان از من سوال کرده اند و از طرفی دریافت این همه پیغام های ویروسی در یاهو مسنجر واقعا آزار دهنده است ، راهکار تشخیص و حذف ویروس را در اینجا معرفی می نمایم.

1- نحوه تشخیص آلوده شدن به ویروس :

بارز ترین نشانه های آلودگی به ویروس تغییر یافتن صفحه اول مرورگر وب به آدرس nsl-school.org یا mytermex.com می باشد. نشانه دیگر آن ارسال پیغام های مختلف به دوستان شما در یاهو مسنجر است که در آنها به سایت nsl-school.org یا mytermex.com آدرس داده شده است. برخی از این پیغام ها عبارتند از:
A new dangerous computer virus that can destroys all your data has just been released . Click here to know how to avoid it : http://mytermex.com?id=pc_protector
Download free MP3s : http://nsl-school.org?id=music
have you ever seen such a silly man like this ? http://nsl-school.org?id=stories

2- نحوه پاک کردن ویروس

برای سهولت کاربران غیر حرفه ای کامپیوتر مجموعه دستورات لازم در یک فایل قرار داده شده است که می توانید این فایل را داونلود و احرا نمایید.
برای داونلود آنتی ویروس اینجا را کلیک کنید.


کاربران حرفه ای می توانند بصورت دستی این کار را انجام دهند و توضیحات لازم را از این آدرس بخوانند. ترجمه فارسی این مطالب هم در سایت winbeta.net قرار گرفته است.

3- نحوه جلوگیری از ویروسی شدن:
بهترین کار کنار گذشتن مرورگر Microsoft Internet Explorer و استفاده از
Firefox است.
برای جوگیری موقتی از ویروسی شدن می توانید از
راهکار ارایه شده توسط شرکت میکروسافت استفاده نمایید.

www.linkbaron.blogfa.com

موفق باشید...