زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

پر درآمدترین وب سایتهای ایرانی کدامند؟

درآمد شما چقدر است؟... بله می دانم سوال بدی کردم! اصولا در ایران صحبت کردن از میزان درآمد افراد وارد شدن به منطقه ممنوعه افراد محسوب شده و عبور از خط قرمز تلقی می گردد. نمونه بارزش در مورد بازیگران و ستاره های ورزشی است که بر خلاف جاهای دیگر در ایران میزان درآمدشان "به کلی سری" است. اما ظاهرا باید به این دو دسته صاحبان وب سایت ها را نیز اضافه نمود. دلایل جبهه گیری این دسته از اصناف و افراد در برابر اعلام میزان واقعی درآمدشان می تواند متفاوت باشد، مثلا فرهنگی و یا فرار از پرداخت مالیات، اما هرچه هست چیز خوبی نیست و به غلط جا افتاده است. چیزی که باعث شد این مقاله را بنویسم خواندن مقاله ای در سایت وزین ببینیم.کام (به این آدرس) بود که در آن مقاله سعی شده بود وب سایت های پردرآمد ایرانی معرفی گردند اما با عدم استقبال وب مستر ها رو به رو شده بود. به هر حال آنچه قصد دارم در این مقاله به آن بپردازم دست بندی سایت های پردرآمد ایرانی همراه با مثال است. خواهش من از دوستان و همکاران گرامی این است که از اعلام و یا عدم اعلام نام وب سایتشان به عنوان سایت پردرآمد ایرانی دلگیر نشوند چرا که این مقاله صرفا تحلیلی تجربی است و دسته بندی ها و اسامی ذکر شده در آن با توجه به اندیشه ها و تجریه های نگارنده استخراج گردیده است.

طبیعی است وقتی از سایتهای پردرآمد سخن به میان می آید پر بازدید بودن نیز به ذهن خطور می کند و البته در کنار این دو عامل کیفیت بالای وب سایت از نظر محتوایی و مباحث فنی نیز مطرح می شوند. یگذارید بیشتر توضیح بدهم. سایتی پر درآمد است که بازدید کننده بالایی داشته، مطالب اش به روز بوده و استانداردهای وب را نیز رعایت کرده باشد. قاعدتا این ویژگیها در یک پورتال نمود پیدا می کند اما متاسفانه در ایران کمابیش متقاوت است و درآمد بالای وب سایت ها ارتباط چندانی با مطالب مطروحه پیدا نمی کند. بارزترین مصداق این مطلب عدم رعایت استانداردهای وب در بسیاری از سایت های پردرآمد ایرانی است.


ادامه مطلب ...

کتاب «یک یا دوهزار و یک» ، کتاب فارسی SEO

اگر طراح وب هستید یا وبلاگ و وب سایت دارید، احتمالا همیشه به دنبال موضوع بهینه سازی برای موتورهای جستجو بوده اید. کتاب ها و منابع مختلفی هم به زبان انگلیسی و فارسی در این مورد وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. 

اما کتاب جدید «یک یا دوهزار و یک» تالیف و حاصل تلاش های مهدی رودکی است و به خاطر استفاده از تجربیات عملی متعدد در بهینه سازی سایت های ایرانی، دارای ارزش ویژه ای است. 

این کتاب مدت ها است که توسط کاربران فارسی زبان مورد استفاده قرار می گیرد و حالا ویرایش سوم آن برای دانلود به صورت رایگان در اختیار شما است و بخش های مختلف آن به روز شده است. 

کتاب «یک یا دوهزار و یک» را دانلود کنید (لینک خارجی سایت ایتنا)

گوگل کلاس ، عینک آینده گوگل

گوگل امروز در کنفرانس توسعه دهندگان شگفتی ساز بود و سعی کرد همه را با ارائه های متفاوتش هیجان زده کند. یکی از این ارائه ها، معرفی عینک گوگل توسط سرگئی برین بود، عینکی که گوگل سالهاست بر روی توسعه آن تحقیق می کند. 

عینک محبوب گوگل که بر روی چشم یک چترباز قرار داشت و صحنه سقوط آزاد او را از هواپیما تا سقف محل برگزاری مراسم به صورت زنده و بدون اختلال پخش کرد. لحظاتی که هیجان حضار در سالن را در پی داشت و پس از فرود چتر باز بر روی سقف محل برگزاری، تعدادی دوچرخه سوار که آنها هم عینک گوگل را بر چشم داشتند به وی پیوستند و همگی آنها راهی سالن برگزاری مراسم شدند. در واقع سرگئی تلاش کرد که نشان دهد که گوگل گلاس می تواند در تمامی لحظات به همراه شما باشد و حتی حساس ترین صحنه ها را برایتان ثبت کند. لحظاتی که تا کنون در دنیای واقعی از ثبت شان عاجز بودید، اکنون دیگر در دفترچه خاطرات دیجیتال شما توسط عینک گوگل ثبت خواهند شد. 

ادامه مطلب ...