زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

5 کاری که IE9 درست انجام می دهد!


 

 

مایکروسافت، شرکتی که همه دوست داریم از آن متنفر باشیم در حال پوست اندازی است. این مسئله حداقل در مورد آخرین نسخه IE ، مرورگر مایکروسافت صدق می کند.

اگر بادتون باشه! اینترنت اکسپلورر مرورگر مهم اواسط دهه 90 میلادی بود که غاصبانه مرورگر بارز آن دهه یعنی نت اسکیپپ را از دور خارج کرد.

به هر حال به نظر میرسد IE9 جهشی بزرگ برای مایکروسافت در عرصه رقابت مرورگرها به ارمغان هواهد آورد.

حتما تعجب می کنید که افرادی مثل من که به محض رو به رو شدن با واژه های "مایکروسافت" یا "اینترنت اکسپلورر" خود را برای حمله آماده می کنیم می خواهیم مواردی که بالاخره مایکروسافت فهمید چگونه درست انجام دهد را در این مقاله برجسته نماییم.

 

1.       پذیرش استانداردهای آتی وب:

اگر از هر طراح وبی بپرسید چرا از HTML5 و CSS3 استفاده نمی کنید به راحتی پاسخ می دهد "برای اینکه هیچ مرورگری از آن پشتیبانی نمی کند." که در این میان IE با در اختیار داشتن 50% بازار مرورگرها بیش از دیگران مورد توجه است.


 

با توجه به اینکه  HTML5 و CSS3 هنوز توسط W3C به صورت قطعی پیشنهاد نشده است لذا برای کار با آنها باید تا زمان پیاده سازی این استانداردها صبر کنیم (2022 یا دیرتر)

اخبار خوبی که طراحان وب تیزهوش داده اند این است که IE9 از بیشتر ماژول های اصلی HTML5 و CSS3 پشتیبانی می کند!


  

 

به عنوان مثال IE9 از Media Query Module در CSS3 پشتیبانی می کند. این ماژول به طراحان اجازه می دهد تا صفحات را با توجه سیستم مشتری رندر نمایند (کامپیوتر خانگی، لپ تاپ و یا موبایل).


 

برای دیوانگان تکنولوژی و طراحان و توسعه دهندگان وب که قصد دارند مرورگر خود را برزورسانی کنند IE9 می تواند انتخاب خوبی باشد. 

 

2.       توجه به عملکرد:

نسخه کنونی IE وقتی آن را از نظر عملکرد با مرورگرهای دیگر مقایسه می کنیم فاجعه است. توسعه دهندگان IE این مطلب را می دانستند ولی این مشکل را در دو نسخه قبل بر طرف ننمودند.


 

 

IE9 در این راه گام بزرگی برداشته و آن استفاده از ابزار محبوب سنجش عملکرد به نام SunSpider است.

 

نکته امیدوار کننده در اینحا تاکید بیشتر بر عملکرد نرم افزاری است. در صورتی که آنان همچنان به ارتقا سرعت بپردازند کاربران حرفه ای و دیوانگان تکنولوژی مجبور می شوند نگاهی دوباره به مرورگرشان داشته باشند!

 

3.       فراهم نمودن امکان سنجش پیش از موعد انتشار:

گرفتن چراغ سبز از کاربران آزمایشی بسیار مهم است. مثلا در مورد برنامه های تحت وبی مانند توئیتر این مورد فاکتوری کلیدی برای معرفی سرویس به عموم بود.
مایکروسافتی ها برای اینکه شانس آزمایش IE9 را به عموم بدهند صفحه ای به نام Internet Explorer 9 : Platform Demos ایجاد کرده اند.

 


  

این بخش در سایت مایکروسافت به کاربران آزمایشی این امکان را می دهد تا قبل از ارائه نهایی IE9 آن را تست کنند که این امر می تواند فرصت خوبی برای توسعه دهندگان مایکروسافت باشد تا بتوانند اطلاعاتی درباره سرعت و دموهایی از قابلیت های HTML5 و CSS3 موجود در IE9 را با کسانی که ان را تست می کنند به اشتراک بگذارند.  

آنها همچنین نصب پیش نمایشی قابل نصب از پلت فرم IE9 را به کاربران پیشنهاد می دهند.

 


  

آنها همچنین سروری اختصاصی برای دریافت بازخوردها دارند تا  شما را از بابت دریافت نظرات و گزارش باگ ها مطمئن کنند .

 

4.       اجازه و تشویق توسعه دهندگان بیرونی به کمک:

هر نرم افزاری می تواند از خرد جمعی توسعه دهندگان نفع ببرد. در مورد لینوکس، وردپرس و دروپال فکر کنید، موفقیت آنها بر پایه توانایی آنها در استفاده از هوش و تجربه هزاران توسعه دهنده متن باز بنا شده است.

 

در روشی مشابه IE9 ابزارهای توسعه را که به توسعه دهندگان امکان تست و عیب یابی را می دهد عرضه کرده است.  آنها همچنان سورس کد را در اختیار نخواهند گداشت اما حداقل امکان سیخونک زدن!!! به نرم افزارشان و عیب یابی آنرا تسهیل نموده اند.

 




  

بگذارید صادق باشیم: نتایج فوق برای
Page Render عالی است.

 

5.       پاسخگویی و شفافیت بیشتر:

مایکروسافت هیچوقت به خاطر شفافیت اش شناخته نشده است. به همین دلیل است که به روز رسانی متناوب وبلاگ IE9 درباره توسعه آن باعث تعجب است. آنها به صورت منظم درباره پیشرفت ها و همچنین پسرفت هایشان صحبت می کنند. آنها در حال پوست انداختن و در آوردن ردایی هستند که همواره بر روی توسعه و شکست های محصولات کمپانی شان سایه انداخته بود.

به عنوان مثال آنها به صورت عمومی در وبلاگشان اقرار کردند که از کدِک استاندارد صنعت یعنی H.264 نیز پشتیبانی خواهند کرد در شرایطی که همچنان در حال بحث بر روی کدِکی بودند که المانهای ویدیویی HTML5 باید استفاده کنند. 

چه چیزی در مورد این مثال خیلی مهم است؟ این نشان می دهد که آنها در مورد نتایجی که می گیرند شفاف تر شده اند به جای اینکه ما را با حدس زدن و تئوری پردازی تنها بگذارند. چه دوست داشته باشیم و چه دوست نداشته باشیم حداقل این شانس را یافته ایم تا قبل از ارائه محصول بازخوردهایی از آن را به آنها ارائه نماییم.

مورد دیگری که مایکروسافت در آن شهرت خوبی ندارد قدرت اعتراف به  انجام کار اشتباه است. 

اما قضیه IE9 فرق می کند. وقتی آنان به چیزهایی که درست کار نمی کند مانند "کار نکردن Gmail در IE9" به جای انکار بازخوردهای دریافتی از کاربرانشان به این مسئله اعتراف میکنند به این معناست که در مایکروسافت اتفاقاتی در حال روی دادن است. کاری که اخیرا خیلی انجام داده اند.


 

بدترین تصویری که می توانید از کمپانی خود ارائه دهید این است که در قبال مشکلات پیش آمده بی تفاوت باشید. در شغل ما به عنوان طراح و توسعه دهنده وب صادق بودن سخت اما الزامیست.

 

آیا این مایکروسافتی جدید است؟

شاید، امیدوارم. درون من دوست دارد از شرکتی که برای سالیان سال مرا مجبور به کار در مرورگرشان کردند و درخواست های مرا برای کمک و رعایت استاندارهای وب نادیده گرفتند متنفر باشد.

 

اما در کل من تلاشهای تیم IE9 را تحسین می کنم و اگرچه IE9 در مقایسه با Chrome و Firefox راه درازی تا تکامل درموارد ذکر شده در این مقاله در پیش دارد و تنها یک نمایش ساده از این مرورگر برای تغییر کامل دیدگاه من به عنوان توسعه دهنده ای که سالها تجربه بدی از محصولات آنها داشته است کافی نیست اما من از بابت روش متفاوتی که مایکروسافت برای ساختن نرم افزارهای جدیدش در پیش گرفته است خوشحالم.



منبع:

http://sixrevisions.com/web-development/five-things-ie9-is-actually-doing-right
Microsoft — the company we all love to hate — is turning over a new leaf. This is true, at least, with its latest iteration of Internet Explorer, the company’s web browser.

IE — if you’ve already forgotten — was once a great web browser in the mid-90s, usurping the spot of the dominant browser of that decade: Netscape Navigator. The browser was a market innovator once
.

نویسنده: Jacob Gube، بنیانگذار سایت Sixrevisions.com
مترجم: احسان ولی نوری

درج در سایت های دیگر با ذکر نام منبع و نام نویسنده و مترجم آزاد  است.

منبع : www.pcpedia.ir