زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

زیپ

آموزش و طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت -SEO -مشاوره بهینه سازی سایت رایگان-آشنایی با ابزارها و اخبار داغ دنیای فناوری

ویستا به زبان مایکروسافت

 

سرویس اخبار خارجی ایتنا - هر زمان که سیستم عامل، ابزار و یا امکانات جدیدی از جانب مایکروسافت متولد می‌شود، کنفرانس توسعه‌دهندگان حرفه‌ای مایکروسافت یا MS PDC برای معرفی آن برگزار شده، و با توقف نمایشگاه‌های COMDEX، اهمیت بالایی یافته است. PDC مخصوص ویستا نیز در 13 سپتامبر سال جاری و در لس‌آنجلس برگزار شده است. چکیده‌ای از سخنان و نمایش گیتس و همراهان او را در ادامه می‌خوانید.
به اعتقاد بیل گیتس، آسودگی، وضوح و ارتباط دائم سه مزیت جدید ویستا می‌باشند که کاربرد بسیاری در بخش IT و در نظارت و تهیه گزارش از فعالیت شبکه‌ها دارند. سرمایه عظیمی نیز صرف تسهیل فرآیندهای پیشگیری، نظارت و حل مشکلات امنیتی کاربران شده است. تمرکز ویستا بر تأمین شفافیت بیشتر در فعالیت‌ها، تماس‌ها و اطلاعات روزمره کاربران و همچنین ابزار کار آنها می‌باشد؛ و به عبارت دیگر تمرکز بر آنچه که به تمرکز نیاز دارد.

1- وضوح کار در ویستا:
بسیاری از کاربران به استفاده از چندین پنجره همزمان عادت دارند و ویستا این امکان را فراهم می‌کند که کاربر با حرکت دادن ماوس بر روی taskbar و عبور از پنجره‌های مختلف، نمای کوچکی از هر یک را مشاهده کرده و بدین ترتیب مشکلات رایجی که در بستن و یا minimize کردن پنجره‌ها رخ می‌دهد، از میان برداشته می‌شود. قابلیت Alt-Tab نیز جای خود را به قابلیت flip داده و تعویض پنجره‌ها نیز بهتر و زیباتر از گذشته ممکن شده است. flip-3D نیز فراتر از همه، نمایی سه‌بعدی از پنجره‌های فعال را نشان می‌دهد؛ کافی است تا کلیدهای ویندوز و space را به ترتیب فشار دهید.
Quick Search نیز در همه جا موجود می‌باشد. اگر از آن در Start Menu استفاده کنید، برنامه‌های موجود در کامپیوتر را (مانند ماشین‌حساب و یا remote desktop) جست‌وجو می‌کند و اگر در Favorites به جست‌وجوی کلمه‌ای چون new بپردازید، سایت‌های مورد علاقه خود را مانند New York Times مشاهده خواهید کرد.

برنامه‌های تحت ویندوز از این پس قادر خواهند بود تا اطلاعات مورد نظر را به صورت Thumbnail نیز ذخیره کنند و بدین ترتیب استفاده از Document Explorer برای یافتن فایل دلخواه آسان می‌شود. Quick Search قادر به جست‌وجو در متا-دیتای فایل‌ها نیز بوده و بنابراین یک جست‌وجوی full-text را انجام می‌دهد. فولدر مجازی نیز قابلیتی است که فایل‌های مختلف کامپیوتر را تنها بر حسب نوع (و یا هر ویژگی دلخواه)، جدای از فولدرهای نگهدارنده و به طور یکجا نمایش می‌دهد. اگر یکی از این فولدرها را با notepad باز کنید، مشاهده خواهید کرد که فولدرهای مجازی چیزی جزو فایل‌های XML نبوده و شما نیز می‌توانید آنها را با ویژگی‌های دلخواه خود بسازید. با drag and drop هم می‌توانید متا-دیتاهای مختلف را (مانند نام تهیه‌کننده فایل و یا تاریخ ویرایش) به فایل‌های مورد نظر متصل کنید.
نوار ابزار کناری یا Sidabar نیز به دسکتاپ ویستا اضافه شده و حاوی برنامه‌ها و قابلیت‌هایی است که کاربر به طور مداوم به آنها نیاز دارد. از کدهای DHTML تا زیرسیستم‌هایی چون Avalon را می‌توان به این نوار ابزار اضافه کرد.
در ویستا سکوی دیگری هم به نام Slideshow وجود دارد که به کمک بخش سخ‌تافزار دستگاه، دسترسی از راه دور را به برخی ابزارهای موجود مانند تقویم، Expedia و In Box فراهم می‌کند. می‌توان ابزارهای مختلفی را برای Slideshow تعریف نمود. البته برای دسترسی به برخی از این ابزارها، کامپیوتر باید روشن بماند. وب‌سایت MicrosoftGadgets.com را برای آگاهی از چگونگی کار با این سکو ملاحظه کنید.

2- مزایای آسودگی:
شاید بارزترین ویژگی جدید در ویستا، اعمال کنترل والدین بر برنامه‌های مختلف می‌باشد. برای مثال مرورگر بازی‌های ویستا را در نظر بگیرید که تمامی بازی‌های موجود در دستگاه را نشان می‌دهد. والدین به عنوان admin می‌توانند دسترسی کودکان(کاربران عادی) را به برخی از بازی‌های نامناسب مانند Grand Theft Auto با تعیین محدوده سنی آنها محدود سازند. جالب اینکه این بخش با ESRB (درجه‌بندی محصولات سرگرمی) نیز هماهنگ می‌باشد.
IE 7 با نمایش یک آیکون، امکان بررسی اصالت سایت و مدرک SSL آن را برای کاربر فراهم کرده و بنابراین هنگام مرور سایت‌هایی چون PayPal دیگر نگران تقلبی بودن سایت و فیشینگ اطلاعات خود نخواهید بود. آدرس سایت‌های مشکوک در IE 7 – که اغلب از تاکتیک نمایش آدرس IP استفاده می‌کنند – به رنگ زرد درمی‌آید.

3- ارتباط با افراد، اطلاعات و دستگاه‌ها
tabbed browsing، قابلیت جدید IE 7 بوده که با نگه داشتن کنترل و کلیک بر روی لینک‌ها فعال می‌شود. اما ویستا قابلیت quick tabs را بسی فراتر از این قابلیت به نمایش می‌گذارد؛ و با یک کلیک ساده می‌توان نمایی زیبا از tabهای موجود را مشاهده کرد. امکان ذخیره مجموعه‌ای از این tabها نیز در favorites فراهم بوده و با یک کلیک می‌توان تمامی آنها را مجدداً باز نمود.
یافتن لینک عضویت RSS در سایت‌های خبری اغلب دشوار می‌باشد و IE 7 به طور خودکار تمامی آنها را جمع‌آوری کرده و به کاربر نشان می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد